آفتاب

بازداشت 96مهاجر در کامیون توسط پلیس مقدونیه

بازداشت 96مهاجر در کامیون توسط پلیس مقدونیه

بلگراد- ایرنا- پلیس مقدونیه 96 مهاجر غیرقانونی را که شخص ناشناسی قصد انتقال آنها را با کامیون داشت در داخل مرزهای این کشور بازداشت کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رسانه خبری مقدونیه، مهاجران توسط ماموران گشتی این کشور در بزرگراه جودلیا - اسکوپیه در نزدیکی مرز یونان بازداشت و آنها را برای بررسی هویت به مرکز پناهجویان انتقال داد.
وزارت کشور مقدونیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که در بین مهاجران شهروندانی از کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه بودند.
قابل ذکر است که پلیس مقدونیه نیز در روز یکشنبه 13 تیر ماه اعلام کرد؛ 73 نفر مهاجر غیر قانونی را در نزدیکی مرز این کشور با صربستان شناسایی و بازداشت کرده است.
مقدونیه از کشورهای کوچک حوزه بالکان است که در شمال با صربستان و در جنوب با یونان هم مرز است و گذرگاه اصلی پناهجویانی است که می خواهند خود را به شمال اتحادیه اروپا برسانند.
در همین رابطه در منطقه بالکان غربی، پلیس آلبانی درهفته اخیر اعلام کرد که 18 مهاجر افغانی که از مرز یونان به این کشور وارد شده بودند را بازداشت کرده است.
پلیس آلبانی در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ این مهاجران که از طریق مرزهای یونان وارد آلبانی شده بودند قصد داشتند به طرف کوزوو و سپس به مسیر خود به سوی اروپای غربی ادامه بدهند.
درهمین اطلاعیه نیز نوشته شده که ماموران پلیس آلبانی خودروی حامل 18 مهاجر افغان را در نزدیکی مرز آلبانی با کوزوو متوقف کرد و مهاجران را به اردوگاه پناهندگان انتقال داد.
پس از آنکه کشورهای بالکان در ماه مارس (اسفند سال گذشته) مرزهای خود را به روی پناهجویان بستند، قاچاق انسان در این منطقه افزایش داشته است.
در سال گذشته تنها درمقدونیه یک هزار و 578 درخواست برای پناهندگی ارائه شده که زنگ خطری برای این کشور کوچک در بالکان غربی محسوب می شود.
بسیاری از مهاجرانی که از ورود آنان به صربستان جلوگیری می شود، در منطقه بی طرف میان مقدونیه و صربستان اسکان می یابند و این وضعیت باعث سردرگمی صدها مهاجر شده است.
شبک**436** 1064
کد N1330170

وبگردی