آفتاب

امیدواری لهستان به تقویت نقش انگلیس در ناتو پس از برگزیت

امیدواری لهستان به تقویت نقش انگلیس در ناتو پس از برگزیت

تهران – ایرنا– وزیر دفاع لهستان روز سه شنبه ابراز امیدواری کرد که نقش لندن در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویژه در امنیت کشورهای نزدیک به روسیه، پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تقویت شود.

بگزارش خبرگزاری رویترز از ورشو، آنتونی ماسیرویچ که چهار روز پیش از برگزاری اجلاس ناتو در این شهر برای تصویب اقدامات بازدارنده تازه برای کشورهای واقع در شرق اروپا، سخن می گفت، افزود: این ائتلاف در جریان مذاکره در باره آینده اتحادیه اروپا برای ناامید کردن متجاوز، همه موارد مهم را درنظرگرفته است.
مردم بریتانیا که همپیمان سرسخت ناتو و یکی از نزدیک ترین متحدان سیاسی و امنیتی لهستان به شمار می رود، در 23 ژوئن (3 تیر) به ترک اتحادیه اروپا که 28 عضو دارد، رای دادند.
ماسیرویچ در سخنانی که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: من اطمینان دارم که نقش انگلیس در ناتو پس از خروج بالقوه از اتحادیه اروپا تقویت خواهد شد که برای لهستان بسیار سودمند خواهد بود.
ما دلایل زیادی داریم که چنین تصور کنیم که حتی مشارکت نظامی بریتانیا افزایش خواهد یافت.
روسیه فعالیت های ناتو در نزدیکی مرزهایش را تحریک آمیز تلقی کرده و داشتن هرگونه اهداف جاه طلبانه را نسبت به کشورهای لیتوانی، لتونی و استونی یا اعضای پیشین پیمان ورشو مانند لهستان، رد می کند.
ماسیرویچ گفت: تضمین های امنیتی ناتو در هنگام بروز بی ثباتی پس از برگزیت درباره شکل آتی اروپا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
اروپام**1486**1856
کد N1330032

وبگردی