آفتاب

پوتین خواستار بهبود روابط با آمریکا شد

پوتین خواستار بهبود روابط با آمریکا شد

ایرنا نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در پیامی به «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود خواستار بهبود روابط و ازسرگیری همکاری های روسیه و آمریکا شد.

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد: رئیس جمهوری روسیه در پیام خود به رئیس جمهوری آمریکا به مناسبت روز استقلال این کشور برای ازسرگیری گفت و گوها و بهبود
روابط سازنده بین روسیه و آمریکا ابراز امیدواری کرد.
پوتین در پیام خود خاطرنشان کرد: تاریخ روابط روسیه و آمریکا نشان می دهد با اقدام بر اساس مشارکت یکسان و احترام به منافع قانونی یکدیگر قادر به حل هرگونه مساله پیچیده بین المللی به نفع ملت های دو کشور و کل بشریت هستیم.
وی افزود: امیدوارم که تجربه مثبت گذشته به ازسرگیری گفت و گوهای دو کشور در مسیر سازنده منجر شود و این امر به مقابله با تهدیدها و چالش های فرا روی جامعه جهانی کمک کند.
روابط روسیه و آمریکا در سال های اخیر به دلایلی همچون آغاز استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا و نیز مساله اوکراین تیره شده است.
آمریکا در مساله اوکراین چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده و اتحادیه اروپا نیز به پیروی از این رویکرد واشنگتن تحریم هایی را در مورد مسکو اعمال کرده که به تازگی برای نیم سال دیگر تمدید شد.

4949

کد N1328825

وبگردی