آفتاب
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران:

طرح هبه، ویژه پیگیری می‌شود/ضرورت تامین جهیزیه برای خانوارنیازمند

طرح هبه، ویژه پیگیری می‌شود/ضرورت تامین جهیزیه برای خانوارنیازمند

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: یکی از اقدامات ما بعد از شناسایی پلاک‌های فقیر، تامین جهیزیه برای نوعروس‌هاست.

فرزاد هوشیار در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این نکته که در تهران بیش از ۴۰ هزار پلاک فقیر شناسایی کردیم، گفت: سعی کردیم که کارگروه های توانمندسازی و کارآفرینی در کلنی های فقر بزنیم خصوصا با محوریت زنان خانواده.

وی تاکید کرد: بحث بانوان و توانمندسازی آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. طوری که یکی از اقدامات ما بعد از شناسایی پلاک‌های فقیر، جدا از توانمندسازی بانوان، بحث تامین جهیزیه برای نوعروسان و تاکید بر ازدواج است.

وی با تاکید بر این موضوع که ما در این زمینه بسته‌هایی را نیز طراحی کرده‌ایم، افزود: ضمن اینکه ما بحث هبه را نیز پیگیری می‌کنیم. این طرح با هدف مشارکت معنوی شهروندان مبنی بر حمایت از خانواده های بی بضاعت تعریف و طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: جهیزیه با دو پروتکل تهیه می‌شود، یکی از طریق هبه و دیگری از طریق کمک‌های نقدی مردم به مجموعه یا موسسات خیریه.

هوشیار گفت: بر اساس طرح هبه وسایل بلااستفاده شهروندان از منزل آنان جمع آوری و پس از تعمیر و بازسازی به  خانواده های کم بضاعت اهدا می شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: بحث ازدواج و از پیش پا برداشتن مسائل آن موضوع مهمی است که باید همه خیرین با توجه به اهمیت آن در این حوزه ورود کنند.

کد N1328794

وبگردی