آفتاب
درجلسه کارگروه معاونت جوانان وزارت ورزش مطرح شد

پیشنهاد تغییر نام کارگروه آسیب های دختران جوان به وزارت کشور

پیشنهاد تغییر نام کارگروه آسیب های دختران جوان به وزارت کشور

تهران- ایرنا- پیشنهاد تغییرنام کارگروه آسیب های دختران جوان به آسیب های اجتماعی جوانان، به وزارت کشور ارائه شد.

به گزارش ایرنا عصر امروز در نخستین جلسه کارگروه دختران جوان وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد تغییرعنوان این کارگروه را تصویب کرد.
دراین جلسه با توافق اعضا تغییرنام کارگروه آسیب های دختران جوان به کارگروه آسیب های اجتماعی جوانان به وزارت کشور پیشنهاد شد.
دبیرکارگروه آسیب های دختران جوان گفت: مطابق آمار سال 93، 49درصد جمعیت جوان کشور دختر و 51 درصد پسر هستند و همچنین این بررسی‌ها نشان می دهد از این تعداد، جمعیت دختران از پسران بیشتر است.
داوود نوری بالاترین آمار ازدواج را در دختران بین سنین15 تا 19 سال و در پسران بین سنین 20 تا 24 عنوان کرد و افزود: این آمار مربوط به سال گذشته است.
وی اهداف ایجاد این کمیته را افزایش مهارت های زندگی دختران جوان، ارتقاء مهارت های ارتباطی، ارتقاء وضعیت عفاف و حجاب، افزایش حمایت های اجتماعی و توانبخشی آسیب دیدگان و جوانان پناهجو و ارتقای فرهنگی جامعه عنوان کرد.
سوسن باستانی نماینده معاونت امور زنان ریاست جمهوری، دراین جلسه گفت: پرداختن صرف به مسائل دختران بدون توجه به آسیب های پسران نادرست است زیرا ممکن است، سبب این شبه شود که دختران بیشتر دچار آسیب هستند، در حالی که اینگونه نیست.
کاظم آشتیانی، نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره)، دراین جلسه اظهارکرد: دراین کارگروه بخشی از جامعه جوان که دختران هستند در نظر گرفته شده است و پسران را مورد بررسی قرار نداده است.
امیر للگانی، نماینده سازمان هلال احمرنیز در این جلسه در مورد عنوان کارگروه به ضرورت ایجاد کارگروه پسران اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد چنین کارگروهی وجود داشته باشد پس باید کارگروه پسران نیز تشکیل شود و تفکیک جنسیتی در آسیب های اجتماعی معنای مشخصی ندارد.
اجتمام**3377** 1724
کد N1328397

وبگردی