آفتاب
در اعتراض به محرومیت از مقررات تامین اجتماعی؛

اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز تجمع کردند

اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز تجمع کردند

ایلنا: ظهر امروز (دوشنبه ۱۴ تیر ماه) بیش از ۲۰۰ نفر از شاغلین و بازنشستگان تحت پوشش صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز در اعتراض به تخلفات قانونی این صندوق در تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ظهر امروز بیش از ۲۰۰ نفر از شاغلین و بازنشستگان تحت پوشش صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز در شهرک والفجر تهران مقابل ساختمان مدیریت صنعتی تجمع کردند.

در این تجمع که از ساعت ۱۵ و سی دقیقه شروع شد مشمولان این صندوق که غالبا در شرکت‌های خودروسازی سابقه اشتغال دارند به تهران آمدند تا اعتراض خود نسبت بت تخلفات قانونی این صندوق را به گوش مسئولان برسانند.

تجمع کنندگان به خبرنگار ایلنا گفتند ما خواستار اجرا شدن مقررات تامین اجتماعی در مورد خود و دیرگ کارگرانی هستیم که بر خلاف قوانین مصوب از بدو استخدام ناخواسته به عضویت این صندوق درآمده‌اند.

از قرار معلوم از اواخر دهه ۶۰ شرکت‌های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع بیمه اجباری بخشی کاگران شاغل خود را از صندوق تامین اجتماعی به این صندوق خصوصی منتقل کرده است.

این در حالی است که بر اساس ماده ۱۴۸ قانون کار مشمولین قانون کار نباید بیمه‌ای غیر از بیمه تامین اجتماعی داشته باشند.

تجمع کنندگان می‌گویند از نظر ما این صندوق غیرقانونی است و مسئولا سازمان تامین اجتماعی وز وزارت کار از‌‌ همان زمان نباید اجازه این انتقال را می‌دادند.

این معترضین مهم‌ترین مطالبات خود را نظارت مجمعی بر عملکرد صندوق، شفافیت در مورد اطلاعات مالی صندوق و افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران بر اساس قوانین سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند.

به گفته این معترضین در نتیجه اینجا به جایی غیر قانونی، مقرارت یازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور برای بیمه شدگان این صندوق به درستی اجرا نمی‌شود و مستمری بازنشستگان سخت و زیان آور این صندوق بسیار کمتر از همترازان آن‌ها در تامین اجتماعی است.

معترضان افزودند: ما تا دستیابی به مطالباتمان از همه مجاری قانونی استفاده خواهیم کرد و هم‌اکنون نیز در حال پیگیری این مطالبات از طریق مجلس هستیم.

کد N1328220

وبگردی