آفتاب

صدور پنج میلیون دلار گل و گیاه از محلات

صدور پنج میلیون دلار گل و گیاه از محلات

خمین - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: پنج میلیون دلار گل و گیاه زینتی در بهار امسال از این شهرستان به دیگر کشورها صادر شد.

رضا ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ارزآوری بابت صادرات 350 هزار و 450 بوته گلهای باغچه ای، آپارتمانی، سبزی و نشائی و انواع رز حاصل شده است.
وی ادامه داد: گلهای زینتی این شهرستان از طریق گمرک های اراک، تهران و اصفهان به عمان، عراق، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات بیان کرد: با رونق صدور گل و گیاه پیش بینی می شود تا پایان امسال حدود 30 میلیون دلار گل و گیاه از این شهرستان صادر شود.
مدیر جهاد کشاورزی محلات نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 93 میلیون گل و گیاه زینتی در این شهرستان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است.
عبدالله محمودی افزود: این میزان شامل 30 میلیون گل شاخه بریده، 35 میلیون گل فصلی و نشائی، 19 میلیون درخت و درختچه زینتی و بقیه گل های آپارتمانی و پیاز گل است.
شهرستان محلات، به پایتخت گل ایران شناخته می شود و بیشترین سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی در کشور را دارد.
18 درصد از سطح زیر کشت گل کشور، 12 درصد از تولید گل شاخه بریده، 80 درصد تولید گل های فصلی نشائی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می شود.
تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.
7277/6199/6012/5132
کد N1328022

وبگردی