آفتاب
چند خبر از تئاتر؛

اجرای نمایش «قصه های من و تو و شاهنامه»/معرفی مدیر بخش صد سالگی تئاتر کودک ونوجوان

اجرای نمایش «قصه های من و تو و شاهنامه»/معرفی مدیر بخش صد سالگی تئاتر کودک ونوجوان

تهران - ایرنا - اجرای نمایش «قصه های من و تو و شاهنامه» در فرهنگسرای ابن سینا و معرفی منوچهر اکبرلو به عنوان مدیر بخش صد سالگی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اهم اخبار حوزه تئاتر در روز دوشنبه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم معترف نمایش «قصه های من و تو و شاهنامه» را در فرهنگسرای ابن سینا روی صحنه می برد.
این نمایش که چند سال قبل در تالار هنر اجرای عمومی خود را با استقبال تماشاگران سپری کرده، از 20 تیر ماه در فرهنگسرای ابن سینا اجرا می شود.
«قصه های من و تو و شاهنامه» نوشته حسن باستانی است و مریم معترف این نمایش را با استفاده از عروسک هایی ساخته شده از مواد بازیافتی کارگردانی کرده است.
ساخت عروسک های این نمایش را فائزه فیض انجام داده است.
ناصر آویژه، مونا شمس الدینی و حسین مزینانی در این نمایش بازی می کنند.
موسیقی نمایش بر عهده شهرام نجاتی و دستیار کارگردان میلاد قدیری است.
مریم معترف در باره لزوم اجرای این نمایش گفت: کودکان ما و حتی برخی بزرگترهای آنها با شاهنامه غریبه هستند و شاید فقط اسمی از آن شنیده باشند. به همین دلیل تلاش می کنم مخاطبان را بیشتر با شاهنامه آشنا کنم.
وی افزود: شاهنامه لحن حماسی دارد که شاید درکش برای کودکان و نوجوانان سخت باشد، به همین دلیل چند داستان شاهنامه را با محوریت رستم به شکل طنز درآوردیم و سعی کردیم از این طریق قشر کودک و نوجوان را با این اثر ماندگار فردوسی آشنا کنیم.
«قصه های من و تو و شاهنامه» به نویسندگی از 20 تیر تا پایان مرداد ماه هر شب ساعت 19:30 در فرهنگسرای ابن سینا روی صحنه می رود

** منوچهر اکبرلو مدیر بخش صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان ایران شد
شهرام کرمی دبیر بیست وسومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، منوچهر اکبرلو نویسنده و منتقد و پژوهشگر شناخته شده تئاتر را به عنوان مدیر بخش ویژه صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان معرفی کرد.
بیست وسومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی آذر ماه و همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم(ص) در شهر همدان برگزار می شود.

** هوشنگ قوانلو در بیگانه روی صحنه می‌رود
هوشنگ قوانلو جایگزین علی زرینی در هفته پایانی نمایش «بیگانه» شد
بدلیل سفر علی زرینی، هوشنگ قوانلو در اجراهای باقی‌مانده نمایش «بیگانه»، جایگزین وی شده است.
بر این اساس از روز یکشنبه 13 تیر ماه ساعت 18:30، هوشنگ قوانلو به جای علی زرینی در تالار چهارسو روی صحنه رفت و در 12 اجرای باقی مانده تا روز جمعه ساعت 21 که «بیگانه» آخرین اجرای خود را در چهارسو روی صحنه می‌برد، در گروه اجرایی این نمایش باقی می‌ماند.
علاقه مندان به تهیه بلیت نمایش پر مخاطب «بیگانه» در روزهای پایانی می توانند، با مراجعه به سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com/theater/bigane2 نسبت به خرید اینترنتی بلیت اقدام کنند.
فراهنگ ** 1071
کد N1327997

وبگردی