آفتاب
رئیس اورژانس کشور در پاسخ به ایرنا:

جان باختن 7 نفر در حادثه انفجار خوی/ فراهم شدن امکان درمان سوختگی در 18 بیمارستان

جان باختن 7 نفر در حادثه انفجار خوی/ فراهم شدن امکان درمان سوختگی در 18 بیمارستان

تهران - ایرنا - رئیس اورژانس کشور گفت: در حادثه انفجار کپسول گاز در روستای شوریک از توابع خوی 25نفر مصدوم شدند و تاکنون 7 نفر از این مصدومان جان باخته اند، حال چند نفر دیگر نیز وخیم است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، امین صابری نیا روز دوشنبه در جلسه نشست سخنگوی وزارت بهداشت حاضر شد و توضیحاتی را درباره اقدامات انجام شده در حادثه انفجار در خوی ارائه کرد.این حادثه چهارشنبه نهم تیر ماه جاری در منطقه شوریک از توابع خوی روی داد.
وی اضافه کرد: در حادثه خوی رئیس و معاون دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به موقع وارد عمل شدند و حضور فوق تخصص جراحی پلاستیک در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در ساعات اولیه پس از حادثه و در همان 24 ساعت اول باعث شده از حواث اسفبار بیشتر در آن ساعات جلوگیری شود.
صابری نیا گفت: بسیاری از حادثه دیدگان این انفجار بالای 80 یا بالای 90 درصد دچار سوختگی شده‌اند و حال برخی از آنان خیلی وخیم است از جمله کودک 9 ساله‌ای که به یکی از بیمارستانهای اصفهان منتقل شده است.
صابری نیا افزود: تعدادی از مصدومان این حادثه که به تخت ICU سوختگی نیاز داشتند به بیمارستان شهید مطهری تهران و بیمارستان های تبریز و اصفهان منتقل شده‌اند و تعدادی نیز در ارومیه بستری هستند.
وی گفت: وزارت بهداشت متولی سلامت است اما به علت نداشتن بالگرد و امکانات اورژانس هوایی این خدمات را از نیروهای نظامی خرید خدمت می‌کنیم با این حال گاهی برخی ناهماهنگی ها باعث تاخیر در ارائه خدمات می‌شود.
رئیس اورژانس کشور افزود: برای انتقال هوایی مصدومان این حادثه نیز مجبور شدیم بالگردی را کرایه کنیم و آن را تغییر کاربردی دهیم تا بتوانیم مصدومان را منتقل کنیم با این وجود انتقال مصدومان در زمان مناسب انجام شد که مایه مباهات است.
صابری نیا ادامه داد: متاسفانه یکی از مصدومان این حادثه در آمبولانس و یک نفر دیگر در بیمارستان ارومیه جان باخت و دو نفر دیگر نیز در بیمارستان مطهری تهران از بین رفتند و تعداد کل تلفات این حادثه به 7 تفر رسیده است.
رئیس اورژانس کشور گفت: وزارت بهداشت برای امدادرسانی سریع به مصدومان چنین حوادثی نیازمند حمایت دولت است و باید امکانات اورژانس هوایی در وزارت بهداشت تقویت شود.
وی افزود: در دو سال گذشته اقدامات زیادی برای افزایش تختهای سوختگی در بیمارستانهای دولتی صورت گرفته است از جمله اینکه 800 تخت سوختگی اضافه شده است، در 18 بیمارستان کشور امکانات درمان سوختگی فراهم شده است و در 7 استان برای اولین بار مراکز فوق تخصص سوختگی ایجاد شده است و چهار بخش ICUسوختگی نیز در دو سال گذشته در کشور ایجاد شده است.
اجتمام(3)**3063 ** 1569
کد N1327903

وبگردی