آفتاب
پیش‌بینی وضعیت آب و هوا

باد و باران و رعد برق در سواحل شمال/گرد و خاک و طوفان در زابل

باد و باران و رعد برق در سواحل شمال/گرد و خاک و طوفان در زابل

سازمان هواشناسی اعلام کرده طی سه روز آینده سواحل جنوبی دریای خزر شاهد رگبار پراکنده و وزش باد شدید خواهند بود و برخی از نقاط کشور با گرد و غبار دست و پنجه نرم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی امروز برای نوار شمالی کشور ‫ و در ﺳﺎﻋﺎت ﺑﻌﺪاز ﻇﻬﺮ در ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺟﻨﻮﺑﯽ اﺳﺘﺎن ﺳﯿﺴﺘﺎن و ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎن و ﺷﺮق ﻫﺮﻣﺰﮔﺎن‬، رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

احد وظیفه تصریح کرد: شدت بارش ها امروز در مناطق مختلف شمالی خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و استان گلستان خواهد بود که در مناطق مذکور احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت در مناطق کوهستانی و دره های پر شیب وجود دارد.

به گفته وی برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه ابرناکی، رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی برای شمال غرب سواحل جنوبی دریایی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال شرق و همچنین طی این مدت ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی برای جنوب شرق کشور پیش بینی می شود.

وظیفه افزود: امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب تشدید وزش باد موجب گرد و خاک در برخی مناطق استان های اصفهان، مرکزی، قم و سمنان، تهران و البرز خواهد شد و طی سه روز آینده وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور به ویژه در زابل موجب تشدید پدیده گرد و خاک و طوفان شن خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی سه روز آینده بخش های مرکزی و شرقی خلیج فارس و شرق دریایی عمان مواج پیش بینی می شود و همچنین با توجه به سرعت وزش باد و تشکیل توده های گرد و خاک بر روی کشور بر روی کشور عراق و انتقال شرق سوی آن امروز برای مناطق غرب و جنوب غرب کشور به ویژه استان های ایلام و خوزستان پدیده گرد و غبار پدیده گرد و غبار موجب کاهش هوا و دید افقی خواهد شد.

سازمان هواشناسی هوای تهران را امروز صاف و در بخش های جنوبی همراه با وزش باد پیش بینی کرده و بیشترین دمای هوای تهران ۳۶ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

کد N1327864

وبگردی