آفتاب
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر در گفت و گو با ایرنا:

ایران در مرحله حذف کامل بیماری فلج اطفال قرار گرفت

ایران در مرحله حذف کامل بیماری فلج اطفال قرار گرفت

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: از سال 1379 بعنی از 16 سال پیش هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در کشور دیده نشده و در مرحله حذف این بیماری در کشور هستیم.

محمد مهدی گویا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: بیماری فلج اطفال با اجرای برنامه واکسیناسیون و در بسیاری از کشورهای دنیا حذف شده است اما در ایران به علت وجود این بیماری در دو کشور همسایه شرقی هنوز حذف کامل این بیماری رخ نداده اما در مرحله حذف کامل فلج اطفال هستیم.
وی ادامه داد: آخرین موارد بیماری فلج اطفال در ایران در سال 1379 بود که در آن سال سه بیمار مبتلا به فلج اطفال در چابهار دیده شد و از آن سال تاکنون هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در کشور نداشته ایم.
گویا گفت: برای حذف کامل فلج اطفال در کشور، نه تنها تمام ایرانیان بلکه تمام مهاجران و پناهندگان قانونی و غیر قانونی مقیم کشور مشمول واکسیناسیون رایگان با قطره فلج اطفال هستند و تلاش عظیمی از دهه های گذشته برای حذف کامل این بیماری در کشور صورت گرفته که هنوز نیز ادامه دارد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: در برخی سالها برای پیشگیری از این بیماری سه نوبت و گاهی چهار نوبت در نقاط مرزی و حتی در شهرهای دیگر، واکسیناسیون با قطره فلج اطفال انجام می شود. در این زمینه هیج فرقی بین ایرانیان و غیر ایرانیان وجود ندارد و گرانترین واکسن فلج اطفال به صورت رایگان به طور مساوی به ایرانیان و مهاجران ارائه می شود.
اجتمام(4)**3063** 1569
کد N1327313

وبگردی