آفتاب

تذکر به شرکت بیمه، شرکت سرمایه گذاری آتیه و خانه سازی ایران در مورد حقوق‌های نامتعارف

تذکر به شرکت بیمه، شرکت سرمایه گذاری آتیه و خانه سازی ایران در مورد حقوق‌های نامتعارف

در مورد پاداش‌های شرکت خانه سازی ایران تذکر داده شده و در مورد شرکت‌های زیرمجموعه شستا گفته شده برخی از این پرداخت‌ها خلاف مقررات است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود گفت در ۱۰ اسفند نود و سه، سازمان بازرسی به وزیر مربوطه در مورد مدیر عامل بانک رفاه توضیحاتی می‌دهد که پرونده قضایی دارد و رونوشت آن را به وزارت تعاون و بانک مرکزی هم می‌زند از وزارت مربوطه نامه‌ای می‌‌اید که شفاهی به وزیر تعاون گفته شده و بانک مرکزی هم جواب می‌دهد از حراست مرکزی سوال شده و صلاحیت این فرد تایید شده و مشکلی ندارد.

مشکل دریافت‌های نامتعارف شرکت بیمه را قبلا گفته‌ایم

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در تاریخ دیگری سازمان بازرسی نامه می‌دهد که پرداخت‌های مدیران بانک‌ها غیرمتعارف است و محل قانونی ندارد. در ۲۹ مهر ۹۲ در مورد شرکت سهامی بیمه ایران گفته می‌شود اعضای هیات مدیره حقوق و دریافتیشان متناسب نیست و باید مسترد شود که جواب می‌دهند ما از معاونت نظارت راهبردی استعلام کردیم اگر بگویند بر می‌گردانیم.

تذکر به شرکت سرمایه گذاری آتیه و مدیر عامل بانک صنعت و معدن

وی افزود: در ۱۱ آبان ۹۴ به شرکت سرمایه گذاری آتیه تذکراتی داده شده است. همچنین به مدیر عامل بانک صنعت و معدن در سال ۹۴ در این خصوص هشدار داده شده است.

درباره شرکت خانه سازی ایران تذکر دادیم

اژه‌ای یادآور شد: همچنین در مورد پاداش‌های شرکت خانه سازی ایران تذکر داده شده و در مورد شرکت‌های زیرمجموعه شستا گفته شده برخی از این پرداخت‌ها خلاف مقررات است. سازمان بازرسی در سال ۹۵ به وزیر تعاون و همچنین رییس هلال احمر نامه داد و نسبت به پرداخت‌ها تذکر دادند. در تاریخ دیگری به پرداخت‌های انستیتو پاستور تذکر داده شده در تاریخ دیگری در مورد بازخریدی شرکت مادر تخصصی تذکر داده شده است.

تذکر به دانشگاه علوم پزشکی و وزارت اقتصاد

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: در سال ۹۴به رییس دانشگاه علوم پزشکی و به وزارت اقتصاد تذکر داده شده است.

تذکر به وزیر صنعت در مورد پرداخت‌های نامتعارف

او افزود: در ۲۷ اردیبهشت سال ۹۳ به وزیر صنعت یادآور شده که پرداخت‌ها صحیح نبوده است. همکاران ما در سازمان بازرسی در حال حاضر هم مشغول هستند. امسال ۴۰ دستگاه مدنظر بررسی است و قبل از این مسایل بررسی پرداخت‌هایشان شروع شد. البته نامه‌هایی هم به برخی شهرداری‌ها داشتند. بعد از این مسایل هم دستور فوق العاده از ریاست قوه قضاییه برای رسیدگی به این موضوع دریافت کردند.

کد N1326496

وبگردی