آفتاب

تجربه ملت ایران از برپایی هفته افشای حقوق بشر آمریکایی

تجربه ملت ایران از برپایی هفته افشای حقوق بشر آمریکایی

تهران - ایرنا - آخرین روز از اولین تجربه برای برگزاری هفته افشای حقوق بشر آمریکایی در حالی پایان می یابد که قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی معتقد است که چهره سخیف حقوق بشر آمریکایی بیش از گذشته افشا شده است.

جرقه برگزاری هفته افشای حقوق بشر آمریکایی از سال گذشته زده شد که رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر، خواستار تعیین هفته ای به عنوان افشای حقوق بشر آمریکایی شدند، تا جنایات آمریکای فریبکار بیش از گذشته بر همگان آشکار شود.
مردم روزه دار ایران تجربه اولین هفته از افشای حقوق بشر آمریکایی را در حالی پشت سر می گذارد که شب های احیای ماه مبارک رمضان را همراه با سوگواری امیر مومنان (ع) پاس داشتند و در آخرین جمعه ماه میهمانی الهی در راهپیمایی روز جهانی قدس فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند تا عبادت های خود را با تولی و تبری کامل کنند.
رهبر معظم انقلاب در همان سخنرانی با اشاره به ضرورت دشمن شناسی، بزک کردن آمریکا با اقلام آرایشی رسانه ای و تبلیغاتی را تقبیح کردند و با بر شمردن جنایات دولت آمریکا مانند حادثه هفتم تیر، سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس، ترور شهید صدوقی و مانند آن، هفته دوم تیر ماه را زمانی مناسب برای افشای حقوق بشر آمریکایی دانستند.
ایشان دشمن شناسی را نیاز امروز جامعه دانسته و کسانی را که به دنبال بزک کردن آمریکا و موجه جلوه دادن این هیولا هستند، خیانت کار و جنایت کار معرفی کردند.
در آخرین روز از هفته حقوق بشر آمریکایی مصادف با حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در آب های خلیج فارس، اصغر آب خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت:‌ این جنایت آمریکا خود سندی بزرگ و مستدل از مظلومیت و حقانیت ایران و سندی از حقوق بشر آمریکایی است.
وی که افشای حقوق بشر آمریکایی را وظیفه همه آزادگان می داند، افزود:‌ این جنایت تنها گوشه ای از سلسله جنایت ها و اقدامات خصمانۀ آمریکا علیه ملت رشید و شهید پرور ایران اسلامی و مردم غیرنظامی و بی گناه است که امروزه شاهد گسترش این گونه خوی مستکبرانه و رفتار جنون آمیز و خارج از هرگونه عرف و قاعدۀ بین المللی و قوانین حقوق بشری در سطح کشورها و ملل آزاده ، حق طلب و استکبار ستیز هستیم.
آب خضر با اشاره به سابقه سیاه و ننگین یکصد ساله آمریکا در چپاول و غارت سرمایه ها و دارایی های مادی و معنوی ایران و به پا کردن جنگ های سخت و نرم علیه مردم ایران سوابقی از شیطنت ها و توطئه های دولت آمریکا در قبل و بعد از انقلاب را برشمرد.
در طول هفته افشای حقوق بشر آمریکایی برنامه های مختلفی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سازمان ها و نهادهای مختلف برگزار شد که از جمله می توان به اولین جشنواره حقوق بشر آمریکایی توسط حوزه هنری و سازمان بسیج حقوقدانان با رویکرد تولید آثار هنری پژوهش محور درخصوص ماهیت، مفهوم و مصادیق حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد.
برگزاری سلسله نشست های روشنگری و تبیین جنایات آمریکا در مساجد، هیات مذهبی و پایگاه های نیروی مقاومت بسیج، برپایی نمایشگاه عکس و گرافیک با موضوع حقوق بشر آمریکایی در تعدادی از مراکز استانی و مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس و انتشار آثار برگزیده نمایشگاه هولوکاست توسط حوزه هنری از دیگر برنامه های این هفته بود که بخشی از جنایات آمریکا را برای ملت ایران به ویژه نسل جوان این مرز و بوم آشکار کرد.
رونمایی از بیانیه سازمان بسیج حقوقدانان در خصوص اقدامات خصمانه و ضد حقوق بشری آمریکا، نصب بنرهایی در سطح خیابان های شهر و پخش نماهنگ و سرودهای تولید شده در حوزه هنری و سازمان رسانه ای اوج درخصوص جنایات آمریکا از شبکه های مختلف صدا و سیما از دیگر برنامه های این هفته بود.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اشکال و کمبودهای در مراسم های امسال، از ضرورت تلاشی مضاعف همراه با مدیریت جهادی سخن گفت تا کمبودها و ایرادات به حداقل ممکن برسد و دستگاه ها و سازمان های حمایت کننده و پشتیبان مراسم و مناسبت ها نیز در گسترۀ ملی مورد تشویق قرار گیرند.
وی ضمن قدردانی از تمام سازمان ها و نهادهای فعال برای افشای حقوق بشر آمریکایی به ضرورت انجام کارهای اثرگذار از سوی جوانان ارزشی و انقلابی که به صورت خودجوش شکل می گیرد، اشاره کرد و ذوق و ابتکار هنرمندان جوان و انقلابی را در این زمینه ستود.
آب خضر تلاش رسانه ها و خبرگزاری ها را که در انعکاس مناسب اخبار، برنامه ها، مراسم و رویدادهای این روزها خوش درخشیدند، ستود و از سایر نهادها و مراکز دولتی و رسمی تجلیل کرد.
ملت ایران که تجربه حقوق بشر آمریکایی را از سال های دور به خاطر دارد، اولین هفته از افشای حقوق بشر آمریکایی را پشت سر گذاشت تا تجربه ای برای سال های آینده به یادگار بگذارند.
هفته افشای حقوق بشر آمریکایی از ششم تیر مصادف با سوء قصد عوامل نفوذی آمریکا به رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر آغاز می شود و تا دوازدهم تیر که هواپیمای مسافربری ایران در آب های خلیج فارس با 290 سرنشین از سوی آمریکا سرنگون شد، ادامه دارد.
فراهنگ**1003**1027
کد N1326058

وبگردی