آفتاب

ارایه 110 طرح دانش بنیان دربورس ایده / فعالیت 35 تشکل در زمینه سرمایه گذاری جسورانه

ارایه 110 طرح دانش بنیان دربورس ایده / فعالیت 35 تشکل در زمینه سرمایه گذاری جسورانه

تهران- ایرنا- معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا کنون 110 طرح دانش بنیان در بورس ایده ارایه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا دلیری، روز شنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری دو جانبه و رونمایی از پنج صندوق سرمایه گذاری جسورانه در سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: با راه اندازی تابلوی شرکت های دانش بنیان در بورس ظرفیت های بازار سرمایه در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.
وی با اشاره به این که در دنیا هریک دلار در سرمایه گذاری جسورانه 6.5 دلار سود داشته است، بیان کرد: در کشور در زمینه صندوق های سرمایه گذاری جسورانه ورود اندک انجام شده ، در برنامه پنجم و ششم توسعه به آن اشاره شده است اما فعالیت منسجم و منظمی در کشور انجام نشده است، به طوری که در حال حاضر 35 تشکل در حوزه سرمایه گذاری جسورانه در کشورفعالیت می کنند که بیشتر این تشکل ها صندوق های پژوهش و فناوری و موسسات هستند .
وی افزود: خروجی این تشکل ها بیش از 260 طرح است که بالغ بر 460 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، همچنین 6900 فقره تسهیلات از طریق موسسات پرداخت شده و تعدادی ضمانت نامه نیز صادر شده است.
دلیری بیان کرد: با اشاره به این که 12 هزار متقاضی برای دانش بنیان شدن هستند، افزود: ورود این حوزه به بازار سرمایه می تواند فعالیت خوبی برای بازار سرمایه باشد .
وی ادامه داد: از 2450 شرکت که مجوز دانش بنیان دریافت کرده اند، 420 شرکت درآمد و سرمایه آن بیش از 10میلیارد ریال است و 125 شرکت بالای 100 میلیارد ریال فروش داشته اند.
وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری دو جانبه با سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد: اکنون شرایط برای ورود به بازار سرمایه از طریق تفاهم نامه بین معاونت علمی و سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد شده تا بتوانیم فعالیت و طرح آنها را توسعه دهیم.
دلیری گفت: همکاری در جهت ترویج سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان از طریق آشنایی سرمایه گذاران بخش خصوصی با این حوزه و آموزش مفاهیم، اصطلاحات و نحوه فعالیت در بازار سرمایه به فعالان حوزه دانش بنیان، یکی از موضوعات این تفاهم نامه به شمار می رود.
وی بیان کرد: همچنین همکاری در راستای راه اندازی و تقویت صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و همکاری در جهت تسهیل فرآیند ورود و تشویق شرکت های دانش بنیان به حضور و استفاده از ابزارها و نهادهای تامین مالی بازار سرمایه از دیگر موضوعات این تفاهم نامه مشترک محسوب می شود.
علمی (3)** 9340**2017
کد N1324869

وبگردی