آفتاب

پژوهشگر کویتی:اقدام برخی کشورهای اسلامی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مایه تاسف است

پژوهشگر کویتی:اقدام برخی کشورهای اسلامی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مایه تاسف است

تهران-ایرنا- پژوهشگر و عضو انجمن دوستی ایران و کویت اظهار داشت: روز قدس که از سوی امام خمینی(ره) برای بسترسازی جهت نهضت و قیام امت اسلامی علیه ستمگران اعلام شد در طول تاریخ یک آرمان ماندگار و هدف فراموش نشدنی برای نسل های آینده خواهد ماند.

مصطفی غلوم عباس در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس که در کویت برگزار شد، تصریح کرد: بیت المقدس نخستین قبله و سومین حرم شریف مسلمانان به شمار می آید و خواستگاه همه انبیا و بزرگان ادیان آسمانی بوده است که این شهر مقدس امروزه با طرح های یهودی سازی و آسیب رساندن به اماکن مقدس مذهبی اسلامی و مسیحی از رنج و ستم دژخیمان صهیونیسم می نالد.
وی افزود: بیت المقدس، این شهر تحت اشغال، مسلمانان را فرا میخواند تا با حفظ همدلی و همبستگی به ندای امام خمینی(ره) و جانشین بر حق ایشان لبیک گفته و برای رهایی آن از دست غاصبان اشغالگر گام بردارند.
این پژوهشگر کویتی خاطر نشان کرد: نتایج ثمربخش ابتکار امام راحل(ره) در تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس با بیداری اسلامی و افشای روز افزون جنایات اشغالگران غاصب آغاز شده است.
این مهندس علوم کویتی در ادامه تصریح کرد: مایه بسی تاسف است که برخی کشورهای مدعی اسلام در آستانه روز جهانی قدس اقدام به انعقاد توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی می کنند تا به گمان خود اهمیت این روز جهانی را کم رنگ کنند، ولی خوشبختانه این توطئه نیز نقش بر آب شد.
وی ابراز امیدواری کرد مراسم روز جهانی قدس در سال آینده در حالی برگزار شود که این شهر مقدس به دست مردم سلحشور و مبارز فلسطین آزاد شده باشد.
خاورم*320**1144
کد N1324856

وبگردی