آفتاب
بسته حوادث 24 ساعت گذشته

بار قاچاق لوازم التحریر به مقصد نرسید

بار قاچاق لوازم التحریر به مقصد نرسید

تهران- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا استان اصفهان از توقیف یک محموله لوازم التحریرقاچاق به ارزش دو میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمید امیرخانی گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید ' امامی ' شهرستان 'شهرضا' حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر کشنده فائو که ازجنوب کشور به سمت 'تهران' در حرکت بود، مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
وی، ادامه داد: دربازرسی از این خودرو، تعداد بی شماری لوازم التحریر قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.
سرهنگ امیرخانی، ارزش برآورد شده این محموله را دو میلیارد ریال عنوان کرد و اظهارداشت: در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می کند.

** 103 میلیارد ریال کالای قاچاق در کنگان توقیف شد
فرمانده دریابانی استان بوشهر از توقیف 103 میلیارد ریال کالای قاچاق در کنگان خبرداد و گفت : این مقدار کالای قاچاق طی یک عملیات کشف شد.
سردارقلندرلشکری گفت: رصد دقیق تردد شناورهای ورودی و خروجی به کشور از برنامه های مرزبانی در راستای تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
وی با بیان اینکه ماموران پایگاه دریابانی کنگان در این راستا به یک فروند شناور مشکوک شده و دستور ایست دادند، افزود: ماموران در بازرسی از این شناور 6 میلیون نخ سیگار ، 24میلیون 773 هزار و 408 عدد قرص نیروزا کشف کردند.
فرمانده دریابانی استان اضافه کرد: 45 هزار و 466 میلی لیتر شربت نیروزا، 275هزار و600 میلی لیترآمپول نیروزا، 3میلیون و 868 هزار و 564 گرم پودر نیروزا از دیگر کشفیات به دست آمده طی این عملیات بود.
سردارلشکری با اشاره به دستگیری سه متهم دراین رابطه مطرح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش ریالی این محموله را 103 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کردند.

**کشف کالاهای قاچاق 727 میلیاردی درهرمزگان
فرمانده انتظامی استان ازکشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از 727 میلیارد ریال، طی سه ماه گذشته درسطح استان خبر داد.
سردارعزیزاله ملکی گفت: طی سه ماه گذشته، با تلاش ماموران انتظامی استان در محورهای مواصلاتی ، هزار و 87 دستگاه خودرو و 9 فروند لنج حامل کالای قاچاق توقیف و سه باند بزرگ متلاشی شدند.
وی گفت: در این مدت تعداد پرونده های بالای یک میلیارد ریال 180درصد و تعداد پروند های زیر یک میلیارد ریال 26 درصد افزایش داشته است.
سردارملکی تصریح کرد: طی این مدت با تلاش ماموران دو میلیون و 881 هزار پاکت سیگار، 24 هزار و 84 متر پارچه، سه تن و 272 کیلو چای، 265 هزار و 558 دستگاه لوازم خانگی،6 هزار و 115 دستگاه لوازم صوتی و تصویری، سه هزار و 777قطعه خودرویی، 112 هزار لیتر سوخت، 36 هزار و 22 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی ،273 تن برنج و 268 هزار ثوب البسه قاچاق کشف شد.
این مقام انتظامی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده طی سه ماه گذشته را 727 میلیارد و 540 ریال عنوان و تصریح کرد: هزار و 581 متهم دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.
ملکی با بیان اینکه پدیده قاچاق به اقتصاد کشور ضربه می زند، خاطر نشان کرد: تمام سعی و تلاش پلیس بر این است با همکاری و همدلی مردم و دیگر سازمان های مرتبط بتواند این پدیده را به حداقل رسانده و آن را به صورت ریشه ای برطرف کند.

**توقیف محموله 23 تنی برنج قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان خاتم استان یزد از توقیف یک محموله برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ علیرضاصالحی گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در محور های منتهی به شهرستان خاتم به یک دستگاه کامیون کشنده 'اسکانیا' که از شرق کشور عازم البرز بود مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند.
وی افزود: پس از توقف کامیون، در بازرسی از آن مقدار 23 تن برنج خارجی قاچاق فاقد اسناد و مجوز گمرکی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال کشف شد.
سرهنگ صالحی یادآور شد: در این رابطه یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

**انهدام باند سارقان با 74 فقره سرقت
جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان از انهدام باند چهار نفره سارقان منزل با 74 فقره سرقت در شهرستان خرم آباد ، خبر داد.
سرهنگ علی احمدی تبار گفت :در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در خرم آباد ، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با روش های فنی ،تعقیب و مراقبت ، موفق به شناسایی چهار نفر اعضای این باند شده و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
جانشین انتظامی لرستان با بیان اینکه تحقیقات جامع از باند سارقان ادامه دارد، افزود: سارقان تاکنون به 74 فقره سرقت منزل و دوربین های مدار بسته اعتراف کردند.
اجتمام(5)9105**1724
کد N1324657

وبگردی