آفتاب

آتش سوزی در طبیعت چناران مهار شد

آتش سوزی در طبیعت چناران مهار شد

مشهد- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست چناران از اقدام به موقع برای خاموش کردن آتش در عرصه های طبیعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، هادی موسی پور گفت: ماموران یکان حفاظت چناران هنگام ماموریت گشت و کنترل در ارتفاعات منطقه 'کلاته درگاهی' متوجه وجود دود در منطقه شده و با حضور در محل، با آتش سوزی که تازه در مراتع شروع شده بود مواجه شدند.
وی افزود: با اقدام فوری و استفاده از چشمه آب موجود در منطقه، آتش مهار شد و از گسترش آن به دیگر سطوح مرتعی جلوگیری شد.
وی اظهار کرد: در این آتش سوزی حدود 200 متر مربع از مراتع اراضی کلاته درگاهی در آتش سوخت.
موسی پور گفت: گردشگرانی که وارد طبیعت می شوند باید با حساسیت بیشتری نسبت به افروختن آتش اقدم کرده و از آتش افروزی در اماکنی که امکان سرایت آن به دیگر مناطق وجود دارد، بپرهیزند.
وی افزود: همچنین پیش از ترک محل باید از خاموش شدن باقی مانده آتش مطمئن شده و به هیچ وجه ته سیگار خود را که از علت های آتش سوزی است در طبیعت رها نکنند.
چناران دارای سه منطقه حفاظت شده است که اولین منطقه در ارتفاعات شمالی شهرستان و منطقه‌ ای مشترک میان شهرستان های چناران و کلات است.
دومین منطقه، واقع در ارتفاعات جنوب شرق شهرستان و مشترک بین طرقبه‌ـ شاندیز و چناران است و سومین منطقه نیز 'پناهگاه حیات وحش حیدری' است که بین چناران و نیشابور مشترک بوده و در جنوب غرب شهرستان واقع است.
7496/6053/5132
کد N1324325

وبگردی