آفتاب
نایب رییس انجمن کلیمیان ایران:

آرزوی ما پایان اشغاالگری و ظلم صهیونیست ها در سرزمین فلسطین است

آرزوی ما پایان اشغاالگری و ظلم صهیونیست ها در سرزمین فلسطین است

تهران - ایرنا - نایب رییس انجمن کلیمیان تهران و رییس هیات مدیره بیمارستان خیریه دکتر 'سپیر ' وابسته به جامعه کلیمیان ایران گفت: آرزو داریم در آینده ای نزدیک شاهد پایان اشغالگری و ظلم و ستم صهیونیست ها در سرزمین فلسطین باشیم.

دکتر سعید کهن صدق روز جمعه در راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: فلسطین سرزمین مقدس و قابل احترام برای تمامی ادیان الهی است و ما آرزو داریم در آینده ای نزدیک شاهد پایان ظلم و ستم و تجاوز رژیم صهیونیستی و صهیونیست ها در این منطقه و برقراری صلح و دوستی در این سرزمین باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد:‌ تمامی فلسطینیان اعم از مسلمان ، یهودی ، مسیحی و پیروان دیگر ادیان در کنار یکدیگر با حفظ حقوق اجتماعی برابر و با انتخاب حاکمیت فلسطین با نظر خود در کنار هم زندگی کنند.
وی افزود: من به عنوان یک تحصیلکرده دانشگاهی و دکتر کلیمی افتخار می کنم که یک ایرانی هستم و در ایران زندگی می کنم ، چراکه با افتخار می توانم بگویم از کشور ایران به عنوان یک کشور نمونه در جهان می توان نام برد که تمامی ادیان الهی تحت حاکمیت اسلامی با رعایت احترام به آداب ورسوم و تمامی حقوق شرعی و احوال شخصیه خود از آزادی کامل برخوردارند.
این پزشک کلیمی در پاسخ به پرسش ایرنا در بار ه موضع کلیمیان در قبال اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و صهیونیست ها گفت: من ابتدا به بیان تاریخی و ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) اشاره می کنم که فرمودند : ' حساب جامعه یهود از صهیونیسم و صهیونیست ها جدا است.' که این نشان از بینش بالا و درک عمیق سیاسی امام راحل است و تاکید بر این نکته که صهیونیسم یک حزب و تفکر سیاسی است که حاکمان رژیم صهیونیستی با برداشت های غلط از شرع مقدس یهود و یا سوء استفاده از آنها در جهت رسیدن به مقاصد شوم سیاسی خود اقدام به رفتارهای غیر انسانی می نمایند که از نظر شرع یهود رد و محکوم است.
وی افزود: بر اساس نص صریح تورات ، ' همنوعت را باید مانند خودت دوست بداری ' که این همان رعایت و حفظ حقوق بشر است.
کهن صدق ادامه داد : شریعت حضرت موسی کلیم الله همچون سایر ادیان الهی همواره بر صلح ، دوستی ، برادری و برابری بین تمام اقوام و ملت ها تاکید می کند.
وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا در باره جنایات 70 ساله صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی فلسطین گفـت: همانطور که جنایات و رفتارهای خشونت آمیز و غیر اخلاقی و انسانی گروه های تروریستی طالبان و داعش و ... را نمی توان به حساب دین مبین اسلام و مسلمانان جهان گذاشت ، همچنین اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی که کاملا متضاد با شریعت حضرت موسی کلیم الله است را نمی توان به حساب یهودیان و دین یهود گذاشت.
نایب رییس انجمن کلیمیان ایران افزود: تمامی این رفتارهای افراط گرایانه و غلط صهیونیست ها از نظر همه ادیان توحیدی و به ویژه یهودیان محکوم است.
نایب رییس انجمن کلیمیان ایران گفت: من از همینجا این پیام را برای مردم فلسطین می فرستم که آرزو می کنم که مردم فلسطین با صبر و شکیببایی به مقاومت خودشان ادامه بدهند تا ان شاا... با بیداری تمامی کشورها و بخصوص مدافعان حقوق بشر در سطح جهان شاهد احقاق حقوق تمامی فلسطینیان اعم از مسلمان ، مسیحی و یهودی در این منطقه باشیم.
کهن صدق گفت: جامعه کلیمیان تهران بر اساس اوامر رهبر معظم انقلاب همراه و همگام با ملت بزرگ ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن اعلام حمایت از تمامی مظلومان جهان ، به ویژه مردم مظلوم فلسطین اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند.
امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرده اند که در این روز مسلمانان سراسر جهان ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست ها ، پشتیبانی خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می دارند.
فراهنگ**1540**1569
کد N1323008

وبگردی