آفتاب
روز قدس، روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین؛

گرمای شدید و حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس

گرمای شدید و حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس

تهران - ایرنا - راهپیمایی روز قدس در تهران با حضور میلیونی مردم روزه ‌دار از مسیرهای 9 گانه در تهران درحالی آغاز شد که گرمای طاقت فرسای پایتخت نیز نتوانست آنان را در خانه نگه دارد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، راهپیمایی روز قدس در تهران با حضور میلیونی مردم روزه ‌دار از مسیرهای 9 گانه در تهران درحالی آغاز شد که گرمای 42 درجه ای هوا یکی از گرم ترین روزهای سال را رقم زد.
از حضور مادرانی که کودکان خود را در آغوش دارند تا افراد سالمندی که در این گرمای طاقت فرسا برای همبستگی با مردم مظلوم فلسطین به سوی دانشگاه تهران در حرکت هستند، نشان دهنده شور و نشاط انقلابی مردم است.
گروه‌های دانش آموزی، جانبازان، ورزشکاران، روحانیون و اقشار مختلف مردم در راهپیمایی امروز که با حمل پرچم هایی، رسوایی رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم به ویژه دولت آمریکا را به جهانیان اعلام می کنند، لبیک به ندای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که روز قدس را روز نجات اسلام دانست.
علاوه بر فریاد مردم روزه دار با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، پخش آهنگ‌های حماسی از خوانندگان انقلابی کشورمان در مسیرهای راهپیمایی حال و هوای ویژه ای به مراسم امروز داده است.
سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمود «اسراییل 25 سال آینده را نخواهد دید» در دستان برخی از راهپیمایی کنندگان جلب توجه می کند و برخی نیز با موشک‌های بالستیک ایران از نوع عماد، شهاب و سجیل عکس یادگاری می گیرند.
این موشک‌ها جزو جنجالی ترین مسائلی است که کشورهای غربی به خصوص آمریکا بسیاری از تحریم‌های ایران را به بهانه آزمایش و توسعه این موشک ها وضع کرده و خصوصا پس از اجرای برجام نیز از حجم این جوسازی‌ها کاسته نشده است.

* درخواست آزادی چهار دیپلمات ربوده‌شده
در راهپیمایی امروز مردم همچینن با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس و همچنین رهایی چهار دیپلمات ربوده شده ایران از چنگال رژیم صهیونیستی خشم و انزجار خود را از رژیم اسراییل اعلام کردند.
کمپین مردمی حاج احمد متوسلیان با نصب بنری در میدان انقلاب خواستار رسیدگی وضعیت چهار دیپلمات اسیر در رژیم صهیونیستی شده است.
غرفه‌ای با موضوع چهار دیپلمات ایرانی با حضور سید رائد موسوی مسئول کمیته مردمی چهار دیپلمات در خیابان انقلاب و در مسیر راهپیمایان برپا شده که مردم با امضای طوماری بر لزوم آزادسازی این چهار دیپلمات تاکید کردند.

* جهان عاری از صهیونیست در شبکه های اجتماعی
مردم روزه دار تهران در مسیر راهپیمایی با امضای طوماری کمپین جهان عاری از صهیونیست را راه‌اندازی کردند و مخاطبان شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در این کمپین شرکت کنند.
فراهنگ ** 1003** 1569
کد N1322668

وبگردی