آفتاب

بازگشایی کارخانه ای بعد از پنج سال تعطیلی در تربت حیدریه

بازگشایی کارخانه ای بعد از پنج سال تعطیلی در تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه از بازگشایی یک کارخانه تولید گچ و آهک در این شهرستان، پس از پنج سال تعطیلی، خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسن فتحی نیا پنجشنبه شب در نشست دهیاران بخش مرکزی شهرستان تربت حیدریه با بیان اینکه این توفیق با همت مسئولان این واحد و همکاری و مساعدت بخش دولتی محقق شده، افزود: 34 کارگر این کارخانه از مدت 6 روز پیش دوباره به سرکار بازگشته اند.
وی با اشاره به اعتراض شماری از کارگران کارخانه کاشی تربت حیدریه به دلیل عقب افتادن حقوق خود، گفت: به دلیل تحریم های گذشته در شرایط بسیار بد اقتصادی قرار داریم و اکنون که اراده دولت بر تعامل با جهان قرار گرفته و در این مسیر توفیقات زیادی نیز نصیب کشور شده، انتظار می رود همه و به خصوص رسانه ها با پرهیز از سیاه نمایی، به کمک مسئولان بیایند.
فتحی نیا با بیان اینکه مشکل کارخانه کاشی مربوط به شرایط پسابرجام نیست، افزود: این واحد بزرگ تولیدی مدت 10 سال است که درگیر مسائل و موضوعات ناشی از تحریم ها و کمبود نقدینگی ناشی از این فضای ناجوانمردانه بوده است.
وی گفت: در 2 سال اخیر فرمانداری و دستگاه های مرتبط با حوزه کارگری، صنعت و معدن دست به کار شده اند تا به شکلی با تفاهم و تعامل مشکلات این واحد صنعتی را برطرف کنند که خوشبختانه در روزهای اخیر بخشی از حقوق معوقه کارگران پرداخت شد.
حدود 50 نفر از کارگران کارخانه کاشی تربت حیدریه، هفته جاری با حضور در مقابل فرمانداری خواستار پیگیری مسئولان برای پرداخت حقوق معوقه خود شدند.
این کارخانه بخش خصوصی 257 کارگر دارد، که گفته می شود به دلیل واگذاری 51 درصد سهام آن به شخص دیگری در چند ماه گذشته و متعاقب آن تغییرات مدیریتی، با مشکلاتی مواجه شده است.
در نشست مدیران کارخانه کاشی با نمایندگان کارگران معترض مقرر شد بخشی از طلب کارگران تا نیمه تیرماه به حساب آنان واریز و مابقی نیز در نوبت های بعدی تسویه شود.
کارخانه کاشی زرین تربت حیدریه بر اساس ظرفیت اسمی، توان تولید روزانه 14هزار متر مربع کاشی را دارد که به علت تحریم ها و کمبود نقدینگی اکنون این رقم به روزانه 5 هزار مترمربع رسیده که عمدتا به کشور عراق صادر می شود.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
5132/6121
کد N1322538

وبگردی