آفتاب
روز قدس، روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین /

راهپیمایی روز جهانی قدس، تجلی همبستگی دربرابر صهیونیسم

راهپیمایی روز جهانی قدس، تجلی همبستگی دربرابر صهیونیسم

استان ها- ایرنا- قشرهای مختلف مردم سراسر کشور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر همبستگی خود را در حمایت از فلسطین و مبارزه با استکبار و صهیونیسم اعلام کردند.

به منظور وحدت کلمه و انسجام مسلمانان جهان، امام خمینی (ره) در روز 16 مرداد سال 1358 در پیامی روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان
«روز جهانی قدس» تعیین کردند و عموم مسلمانان را به همبستگی در این روز بزرگ فراخواندند.
در پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی به همین مناسبت آمده است: «روز قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام و نمایش اتحاد امت اسلامی درحمایت از فلسطین، معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک امت اسلامی و معطوف‌ سازی نگاه‌ها به آن و روشنگری پیوند آمریکا، وهابیت و صهیونیسم و پیوستگی و همدستی کاخ سفید، آل‌ سعود و صهیونیست‌ها در ایجاد تفرقه در جهان اسلام از اهداف برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس است».
به گفته امام (ره)، روز قدس، روز مقابله مستضعفان با مستکبران و یک روز جهانی است؛ روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله ملت هایی است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا بودند، روزی است که باید مستضعفان در مقابل مستکبران مجهز شوند و دماغ مستکبران را به خاک بمالند.
ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس پاسخ کوبنده به جنایت ها و زیاده خواهی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین می دهد و به دنیا اعلام می کند که مسلمانان، بیت المقدس و فلسطین را فراموش نخواهند کرد.
همه ساله در راهپیمایی روز قدس مسلمانان جهان علاوه بر اعلام حمایت همه جانبه از مردم فلسطین، انزجار قلبی خود را از صهیونیست ها و اربابان و ایادی آنها ابراز می کنند.
روز قدس، روز حیات اسلام، روز بسیج اسلامی، روز اعلام همبستگی بین المللی و تلاش برای نجات قدس است.
در راهپیمایی امروز، با توجه به شرایط منطقه، همه مردم در سایه همدلی و همراهی، حماسه بی نظیری را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خلق کردند تا خواب دشمنان را آشفته کنند.
** مشهد
در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم استکبارستیز مشهد مقدس راهپیمایی پرشور خود را در اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی آغاز کردند.
صبح جمعه همزمان با سراسر کشور گروه های مختلف از مجاوران و زائران، پیر و جوان، مرد و زن، با آغاز راهپیمایی از میدان 15 خرداد، مسیر مضجع نورانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را در پیش گرفتند.
در طول مسیر پرچم کشور فلسطین در دست راهپیمایان خودنمایی می کند و طنین شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست هر لحظه بلندتر می شود. در میان انبوه جمعیت روزه دار، پارچه نوشته هایی با مضمون حمایت از جبهه مردمی انقلاب اسلامی در سراسر جهان و انزجار از گروه تکفیری داعش نیز به چشم می خورد.
1922/ 7489 / 6053
** کرج
جوشش انقلابی مردم روزه دار استان البرز همزمان با سراسر کشور در حمایت از آرمان قدس و دفاع از مردم فلسطین در کرج و دیگر شهرستان های استان آغاز شد.
مردم البرز به خیابان ها آمده اند تا در روز قدس 95، بار دیگر با آرمان های امام (ره) تجدید پیمان و نفرت خود را از صهیونیسم جهانی اعلام کنند.
مردم روزه دار البرز در کرج مرکز استان و شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، فردیس و اشتهارد با حضور در خیابان ها و سردادن شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به سمت مصلاهای نماز جمعه به حرکت درآمدند.
حضور پرشور مردم کرج در محل آغاز راهپیمایی در ساعت ابتدایی برگزاری مراسم نشان از این دارد که راهپیمایی قدس 95 نیز با حضور گسترده مردم ظلم ستیز برگزار خواهد شد.
** شهرکرد
راهپیمایی روز جهانی قدس در همبستگی با مردم فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری آغاز شد.
در شهرکرد مرکز استان، راهپیمایی از چهارراه بازار به سمت چهارراه ولی عصر، چهارراه ابوعلی سینا، بلوار آیت الله طالقانی و مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل مردم روزه دار درحال برگزاری است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: مردم استان در خیزشی عظیم درکنار 'جبهۀ بزرگ مقاومت و بیداری اسلامی' در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، با غریو فریادهای توفنده، خشم و انزجار خود را از ددمنشی دجّالان خون آشام صهیونیست و حامیان آنان سر دادند.
علی گرجی در گفت و و با ایرنا افزود: امت اسلامی امروز با قلوبی مالامال از فیوضات ضیافت حق با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، اقتدار و عظمت اسلام را به جهانیان نشان می دهند.
2097
کد N1322492

وبگردی