آفتاب
روز قدس، روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین

سفیر ایران: هرگاه به راه آزادسازی فلسطین نزدیک می شویم، توطئه ها افزایش می یابد

سفیر ایران: هرگاه به راه آزادسازی فلسطین نزدیک می شویم، توطئه ها افزایش می یابد

بیروت – ایرنا - « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان تاکید کرد:عجیب نیست که هرگاه به راه آزادسازی فلسطین و قدس از چنگال دشمن صهیونیستی نزدیک می شویم، توطئه ها و فتنه ها بین امت یکپارچه اسلامی افزایش می یابد و اکنون تروریست های تکفیری با جنایت های تروریستی در مناطق مختلف درصدد فتنه انگیزی هستند.

به گزارش ایرنا، فتحعلی پنجشنبه شب در مراسمی که به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لنبان به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد، افزود: حضرت امام خمینی(ره) با تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال به عنوان روز جهانی قدس، فلسطین و قدس را برای همیشه در وجدان امت اسلامی زنده نگه داشتند تا زمینه برای نجات قدس از چنگال اشغالگران صهیونیست مهیا شود.
وی خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس نقشی مهم در سرنوشت ملت فلسطین دارد وفرصتی مناسب و موثر برای وحدت همه امت اسلامی است تا صفوف خود را برای دفاع از حقوق قانونی و تاریخی ملت فلسطین مستحکم کنند.
سفیر ایران در لبنان تاکید کرد: روز جهانی قدس فرصتی برای ابراز اراده راسخ مسلمانان و آزادگان جهان در حمایت از فلسطین و بسیج همه جانبه ملت ها برای نابودی و ریشه کنی غده سرطانی صهیونیستی ، ایستادگی در مقابل همه توطئه ها و دسیسه ها و مخالفت با همه راه حل های بین المللی است که هدف آنها از بین بردن حقوق ملت فلسطین مانند حق آزادی ، حاکمیت ، استقلال و زندگی توام با صلح در همه خاک فلسطین است.
فتحعلی تصریح کرد: هدف امام خمینی (ره) از اعلام روز جهانی قدس این بود که در چارچوب این پدیده سیاسی، ملت های عرب و مسلمان در همه کشورها و شهرهای جهان اسلام به یک صدای واحد و ندائی قوی تبدیل شوند تا هر سال در این روز بر مواضع اصولی خود در حمایت از فلسطین و التزامشان به ارزش های دینی تاکید کنند.
وی گفت: ملت های مسلمان و عرب در روز جهانی قدس با همه رژیم ها ونظام های تحت سیطره اراده استکبار جهانی و راه حل های تحمیلی و توطئه های آنها برای نابودی قضیه فلسطین مخالفت می کنند و اجازه نمی دهند این قضیه به فراموشی سپرده شود.
سفیر ایران در لبنان افزود: در روز جهانی قدس تاکید می کنیم که فلسطین و دیگر سرزمین های اشغالی را تنها با جهاد و مقاومت می توان از چنگال دشمن صهیونیستی نجات داد و موفقیت این تجربه را مقاومت اسلامی قهرمان لبنان در رویاروئی با ارتش صهیونیستی و اخراج آن از جنوب لبنان اثبات کرده است.
فتحعلی خاطرنشان کرد:معتقدیم که مذاکرات و قطعنامه های بین المللی از زمان اشغال فلسطین در سال 1948 تاکنون، فقط سراب و فریب بوده است.
وی اظهارداشت:جمهوری اسلامی ایران در سایه رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی وتلاش های دولت دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران با افتخار و عزت در کنار ملت و مقاومت شریف فلسطین ایستاده و خواستار وحدت همه نیروهای مقاومت فلسطینی در رویاروئی با دشمن صهیونیستی و اخراج آن از همه خاک فلسطین است.
در این مراسم نمایندگان « نبیه بری» رئیس مجلس، « تمام سلام» نخست وزیر، ژنرال «امیل لحود» رئیس جمهوری اسبق، « عبداللطیف دریان» مفتی کل اهل سنت، شیخ« عبدالامیرقبلان» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه، شیخ عقل طائفه موحدین دروز« نعیم حسن»، « آرام اول کشیشیان» رهبر کاتولیک های ارمن اردتوکس و« اشرف دبور» سفیر فلسطین در لبنان شرکت کردند.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله، حسین الحاج حسن وزیر صنعت، حسن الحسینی معاون سابق رئیس پارلمان لبنان، ایوب حمید، مروان فارس، آلان عون ، امیل رحمه از نمایندگان کنونی مجلس لبنان، رویس الاورشلیمی رئیس طائفه قبطی ها، شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت، عدنان السید حسین رئیس دانشگاه ملی لبنان، فتحی ابوالعردات رئیس دبیرخانه جنبش آزادیبخش فلسطین در لبنان، اسامه حمدان مسئول امور بین الملل جنبش حماس، شیخ احمد الزین رئیس هیات امنای تجمع علمای مسلمان لبنان به همراه هیاتی از این تجمع و هیاتی از جنبش امل، تعدادی از وزیران و نمایندگان سابق، نمایندگان احزاب و گروه های ملی و اسلامی لبنان، گروه های فلسطینی و شخصیت های دیپلماتیک، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و رسانه ای هم در این مراسم شرکت کردند.
شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی قدس همچنین در ضیافت افطار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان شرکت کردند.
خاورم ** 1324
کد N1322295

وبگردی