آفتاب

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه: امنیت ایران ناشی از وجود ولایت فقیه است

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه: امنیت ایران ناشی از وجود ولایت فقیه است

ساری - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت : امنیت موجود در جمهوری اسلامی ایران ناشی از وجود ولایت فقیه و اعتقاد مردم به ولایت است.

حجت الاسلام احمد شرفخانی پنجشنبه شب در سومین همایش تکریم چهره های قرآنی شهرستان قائمشهر ، افزود: در حالی که همه کشورهای منطقه از ناامنی در رنجند ، ملت ایران به خاطر اعتقاد به ولایت دارای امنیت هستند.
وی گفت : علت بسیاری از چالش هایی که کشورهای دیگر با آنها دست و پنجه نرم می کنند ، نبود نعمت ولایت است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه انسان اگر نتواند در برابر شیطان ایستادگی کند در مدت زمان کوتاهی شیطان بر وجود وی رخنه خواهد کرد، اظهار داشت : با وجود اینکه به خداوند اعتقاد و ایمان داریم ، اما گاهی در برابر دسیسه‌های شیطان دچار چالش‌های بزرگی می‌شویم.
وی با اشاره به اینکه اگر به شناخت و معرفت خداوند برسیم می‌توانیم در برابر دسیسه‌های شیطان ایمن باشیم، افزود : خداوند در این دنیا با انتخاب جلوه شیطانی یا عرفانی ، انسان ها را امتحان می کند و کسانی از این امتحان سربلند بیرون می آیند که راه درست را انتخاب کنند.
شرفخانی با تبیین فلسفه ماه مبارک رمضان، اطاعت از فرمان خدا را مهم ترین فلسفه این ماه برشمرد و اظهار داشت : با اینکه بعضی از غذاها و آشامیدنی‌ها حلال است اما بر اساس فرمان خدا، در ساعاتی انسان از خوردن آنها پرهیز می‌کند.
وی یادآور شد : در ماه رمضان انسان یاد می‌گیرد رفتار نیکو داشته باشد و از کارهای شیطانی پرهیز کند تا در ماههای دیگر هم این کارها را سرلوحه زندگی خویش قرار دهد ، و به عبارتی ماه رمضان فقط روزه داری نیست.
شرفخانی مقاومت در برابر وسوسه های شیطانی را هم دیگر فلسفه ماه مبارک رمضان معرفی کرد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری هم در این همایش یکی از ویژگی های برجسته ماه مبارک را نزول قرآن کریم در این ماه دانست و گفت : این ماه بهترین فرصت برای فهم و درک مفاهیم کلام الله است.
آیت الله علی معلمی افزود : فردی که بناست فهم صحیح از قرآن داشته باشد ، باید به فنونی مجهز شود و یکی از این فنون دوری از آلودگی ها و توجه به فضائل اخلاقی است .
امام جمعه قائمشهر گفت : بحث فهم قرآن ، آشنایی با علوم و فنون قرآنی است یعنی هر فردی باید عربی بداند تا کلام خدا را درک کند البته هرکسی هم چنین توانایی ندارد.
در این مراسم از 6 تن از پیشکسوتان و چهره های برتر قرآنی شهرستان قائمشهر تجلیل شد.
تکریم از خانواده های دو تن از چهره های درگذشته قرآنی شهرستان هم از دیگر برنامه های این همایش بود.
شبد/ م - م /1654/ 3404
کد N1322226

وبگردی