آفتاب

آمریکا تفنگدارانش را به دریای چین جنوبی اعزام می کند

آمریکا تفنگدارانش را به دریای چین جنوبی اعزام می کند

ارتش آمریکا تا اوایل سال ۲۰۱۹ یک واحد متشکل از پنج گروهان از تفنگدارانش را از سواحل غربی خود به اقیانوس آرام انتقال خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی تفنگداران دریایی آمریکا تا اوایل سال ۲۰۱۹ یک واحد ارتش مرکب از پنج گروهان آبی- خاکی اعزامی خود را از سواحل غربی آمریکا به اقیانوس آرام انتقال خواهد داد.

ژنرال «جان ویسلر» فرمانده نیروی تفنگداران دریایی آمریکا به نقل از وزارت دفاع این کشور گفت که «ظرفیت و توان آبی- خاکی [آمریکا] برای اجرای چندین عملیات گشت زنی ۹۰ روزه در داخل و پیرامون اقیانوس آرام افزایش خواهد یافت».

این در حالی است که بین کشورهای چین، فیلیپین، ژاپن و ویتنام بر سر بخشهایی از دریای چین جنوبی از جمله سلسله جزایر سپراتلی و همچین حقوق دریانوردی در این دریا اختلافات اساسی وجود دارد. چین طی یک سال گذشته به احداث جزایر مصنوعی بر روی مجمع الجزایر سپراتلی- با بیش از ۷۵۰ جزیره و صخره دریایی- اقدام کرده است. در نتیجه این ساخت و سازها،‌ پکن بر این جزایر مصنوعی و ۱۲ مایل دریایی گرداگرد این جزایر ادعای حاکمیت می کند.

آمریکا به طور مکرر هشدار داده است که حاکمیت چین بر این جزایر مصنوعی را به رسمیت نمی شناسد و از این رو، به بهانه آزادی دریانوردی در آبهای این منطقه رفت و آمد می کند. نیروی دریایی آمریکا پیشتر در نمایشی از قدرت خود دو ناو هواپیمابر (اتمی) به نامهای «اِستنیس» و «ریگان» را در اقیانوس آرام مستقر کرده است.

گفتنی است سی و یکمین نیروی دریایی اعزامی آمریکا و مستقر در ژاپن مسئولیت اجرای عملیات گشت زنی ۹۰ روزه در منطقه اقیانوس آرام را برعهده دارد. گروه آبی- خاکی اضافی نیز محدوده دسترسی تفنگداران و نیروی دریایی آمریکا را گسترش خواهد داد. بنا بر گزارشها، پایگاههای دریایی آمریکا در استرالیا و «اوکیناوا» ممکن است به این واحد ارتشی جدید- مرکب از پنج گروهان- بپیوندند.

کد N1321239

وبگردی