آفتاب
حیدر العبادی:

هرگونه دخالت ترکیه در موصل به جنگی بزرگ منجر خواهد شد

هرگونه دخالت ترکیه در موصل به جنگی بزرگ منجر خواهد شد

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق هشدار داد که هرگونه دخالت ترکیه در موصل به جنگی بزرگ غیر از جنگ با داعش منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق شامگاه چهارشنبه نسبت به وقوع جنگی بزرگ در صورت دخالت ترکیه در شهر موصل هشدار داد.

حیدر العبادی با هشدار به اینکه هرگونه دخالت ترکیه در موصل به جنگی بزرگ غیر از جنگ با داعش منجر خواهد شد، گفت: نگرانی ما نسبت به طمع های ترکیه در موصل حقیقی است.

العبادی با بیان اینکه سیاست ترکیه موجب ایجاد مشکلات با کشورهای همسایه شده است، تصریح کرد که برخی جنایات تروریستی در عراق با حمایت برخی از کشورهای همسایه انجام شده است. وی همچنین خطر داعش برای کشورهای خلیج فارس را بسیار زیاد دانست.

العبادی همچنین از تغییر طرح آزادسازی موصل به دلیل اظهارات برخی نمایندگان که نیروهای امنیتی را در معرض خطر قرار داده بود خبر داده و اعلام کرد که آزادسازی موصل طی سال میلادی جاری انجام خواهد شد.

وی در عین حال تلفات داعش در فلوجه و اطراف آن را بسیار زیاد اعلام کرده و گفت: برخی از سیاستمداران مناطقی از عراق را تقدیم داعش کردند و باید مورد محاسبه قرار گیرند.

العبادی افزود: نبرد فلوجه به صورت کامل با تلاش عراقی ها انجام شد. اینکه از تجربه های دیگران برای آزادی سرزمین خود استفاده کنیم عیب و نقص نیست بلکه عیب این است که قدرت تصمیم گیری در اختیار خودمان نباشد.

وی در خصوص مشارکت نیروهای مردمی موسوم به «حشدالشعبی» در آزادی مناطق تحت سیطره داعش در عراق گفت: کل جبهه ها از جمله موصل در مقابل نیروهای حشدالشعبی برای مبارزه با داعش باز است.

نخست وزیر عراق همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود «ثامر السبهان» سفیر سعودی در عراق را به پایبندی به ضوابط و عرف فعالیت های دیپلماتیک فراخواند.

کد N1321232

وبگردی