آفتاب

سردار دهقان:آرمان شهدا و رزمندگان مدافع حرم، آزادی قدس شریف است

سردار دهقان:آرمان شهدا و رزمندگان مدافع حرم، آزادی قدس شریف است

تهران - ایرنا - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، طی سخنانی در مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، روز قدس را روز حمایت از آرمان ملت فلسطین عنوان کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاع وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در این مراسم اظهار داشت: این روز در حقیقت روز حضور ملت‌های مسلمان در پایان یک ماه روزه‌داری و خودسازی و کسب آمادگی برای ورود به عرصه و صحنه زندگی و به عبارتی جهاد کبیر است.
وی با بیان اینکه روز قدس امسال نسبت به سال‌های قبل از ویژگی و تمایز اصی برخوردار است، گفت: متأسفانه توطئه سازمان‌یافته چندین ساله نظام سلطه و رژیم غاصب صهیونیستی در انحراف افکار جهان اسلام و مستضعفان جهان از مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی در جهت بیمه کردن امنیت این رژیم جعلی در وضعیت خاصی قرار گرفته و دولت‌های اسلامی که بایستی به نمایندگی از طرف ملت‌های خود به دنبال احقاق حقوق ملت فلسطین باشند، طرح دوستی، همکاری و توسعه و تعمیق مناسبات با این رژیم جعلی در انداخته‌اند.
سردار دهقان ادامه داد: امروز شاهد هستیم که کشور ترکیه با صهیونیست ها قرارداد می‌بندند و عربستان به دنبال رسمیت دادن به روابط خود با اسرائیل است و برخی کشورهای دیگر نیز با طمع بهره‌گیری از توان اقتصادی عربستان، از این رژیم حمایت می‌کنند.
وزیر دفاع به اوضاع منطقه و شکل‌گیری گروهک‌های تروریستی در برخی کشورهای اسلامی پرداخت و افزود: گروه‌های تکفیری‌ـ‌صهیونیستی که در واقع تروریست‌های اجاره‌‌ای در یک جنگ نیابتی از طرف آمریکا، اسرائیل و حمایت‌های بی‌دریغ عربستان و ترکیه هستند، امروز دست به جنایت و کشتار مسلمانان منطقه و نابودی ظرفیت‌های راهبردی انسانی و مادی هدف گرفته اند.
سردار دهقان با اشاره به اشغال‌گری، کشتار و تجاوز توسط گروه‌های تکفیری‌ـ‌تروریستی و صهیونیستی در کشورهایی نظیر سوریه، عراق و یمن، گفت: آنها نه تنها به مردم این کشورها رحم نکرده بلکه حرم آل‌الله و تمامی اماکن اسلامی و ملی این کشورها را نیز مورد تجاوز و هدف تخریب قرار می دهند.
وی افزود: در پی این حوادث است که جوانان انقلابی و ولایی از ایران، عراق، لبنان، یمن و افغانستان به کمک کشورهای سوریه، عراق و ... شتافته و ضمن پاسخ به ندای مظلومیت و استمداد طلبی مردم، از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) نیز دفاع می‌کنند.
وزیر دفاع تصریح کرد: باید ببینیم چه عاملی محرک این افراد است و چه چیز باعث شد تا فردی خانه، کاشانه، زن و بچه،‌ اهل و عائله، فامیل و تمامی داشته‌ها و تعلقات مادی خود را ترک کند و هزاران کیلومتر دور از وطن خود به صف مجاهدان در راه خدا بپیوندد؟
سردار دهقان ادامه داد: یکی از این دلایل، عمل به آیه شریفه «وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ» و روایت پیامبر اسلامی مبنی بر «مَنْ أَصْبَحَ لَا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ» و نیز پاسخ به ندای استمدادخواهی ملت‌های مسلمان موردتجاوز قرار گرفته و همچنین جهاد در راه خدا برای ریشه‌کنی نفاق و پاسخ به ندای غریبانه و مظلومانه سیدالشهدا در روز عاشوراست.
وی ایستادگی و مقاومت در مقابل تجاوز و سلطه‌طلبی زورگویان و نیز در مرکز توجه قرار دادن قضیه فلسطین و افشای چهره خائنان به اسلام و فلسطین را از دیگر دلایل این حضور دانست و اظهار داشت: امروز خون جوانان ولایی و انقلابی از گوشه گوشه دنیای اسلام برای صیانت از اسلام و حفاظت از حریم اهل‌بیت‌(ع) درهم‌می‌آمیزد و یقیناً پیروزی در انتظار آنهاست.
اجتمام ** 7029** 1569
کد N1320844

وبگردی