آفتاب
یک مقام شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد:

لغو هشت پرواز از فرودگاه امام به مقصد استانبول/ ادامه پروازها بعد از برقراری امنیت

لغو هشت پرواز از فرودگاه امام به مقصد استانبول/ ادامه پروازها بعد از برقراری امنیت

تهران- ایرنا- معاون ‌امور‌ فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اعلام لغو هشت پرواز به مقصد فرودگاه آتاتورک از شب گذشته تاکنون، گفت: منتظر آخرین وضعیت گزارش فرودگاه آتاترک هستیم و بعد از ایجاد امنیت در استانبول پروازها ادامه می یابد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «کوروش فتاحی»درباره آخرین وضعیت پروازها به مقصد فرودگاه استانبول، گفت: از دیشب تاکنون همه پروازها به مقصد فرودگاه آتاترک ترکیه لغو شده است.
وی تاکید کرد: تا شرایط امنیتی به حالت عادی بازنگردد پروازی به مقصد استانبول نخواهیم داشت؛ بر این اساس حداقل تا ساعت پنج بعدظهر امروز هیچ پروازی به مقصد فرودگاه استانبول نخواهیم داشت.
وی توضیح داد: به محض وقوع انفجار در فرودگاه آتاترک، در جلسه‌ای با شرکت های هواپیمایی تصمیم گیری شد تا لغو پروازها از سوی آنها اعلام شود تا مسافران در فرودگاه ها معطل نشوند.
فتاحی با اعلام اینکه هیچ مشکل امنیتی یا آشفتگی مسافران در فرودگاه امام(ره) گزارش نشده است، افزود: مسافران خیلی سریع در‌ جریان کامل اخبار قرار‌گرفتند. وی تاکید کرد: از سرگیری پروازها مشروط به گزارش دولت ترکیه مبنی بر عادی شدن اوضاع فرودگاه آتاترک است.
وی یادآورشد: از دیشب تا ساعت 7 صبح امروز،‌ هشت پرواز به مقصد فرودگاه استانبول از سوی ایرلاین های معراج، ایران ایر، آسمان، ترکیش و اطلس جت لغو شده است و به مسافران نیز اطلاع داده شد.

** از سرگیری پرواز شیراز به استانبول
همچنین رضا بدیعی فرد به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: پرواز خروجی شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین که از دیشب به دلیل وضعیت فرودگاه آتاترک روی زمین مانده بود احتمالا بعدازظهر امروز شیراز را به مقصد استانبول ترک می کند.
مدیرکل فرودگاه شیراز توضیح داد: ایرلاین ترکیش هفته ای هفت پرواز به مقصد فرودگاه استانبول از شهر شیراز دارد. در زمان حاضر هنوز کانتر پذیرش مسافران باز نشده است و تنها طرح پرواز برای ساعت یک و ده دقیقه به وقت محلی داده شده است. اما به احتمال زیاد در ساعت اعلام شده هواپیما شیراز را به مقصد فرودگاه استانبول ترک می کند.
اواخر شب گذشته 2 عامل انتحاری با تیراندازی در‌پایانه بین المللی فرودگاه آتاتورک استانبول و انفجار خود منجر به کشته شدن بیش از 30 نفر و زخمی شدن150 نفر دیگر شدند.
اقتصام** 2023
کد N1320345

وبگردی