آفتاب
مصاحبه اختصاصی

حسنی محلی: روز قدس امسال مفهوم بزرگ تری در شناسایی خادمان و خائنان دارد

حسنی محلی: روز قدس امسال مفهوم بزرگ تری در شناسایی خادمان و خائنان دارد

استانبول - ایرنا - 'حسنی محلی' مفسر سیاسی ترکیه، مساله قدس شریف و فلسطین در روز جهانی قدس امسال را زمینه بسیار مهمی برای تفکر مسلمانان جهان برای شناسایی بیشتر خادمان و خائنان به قدس ارزیابی کرد.

مفسر سیاسی روزنامه 'یورت' روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، ضمن اشاره به خدمت بزرگ امام خمینی (ره) به مسلمانان جهان به خصوص اعلام روز جهانی قدس، گفت: امام راحل با آینده نگری توجه جهان را به مساله تجاوزگری های رژیم صهیونیستی معطوف و با اعلام روز جهانی قدس، زمینه تداوم دقت و توجه مسلمانان به وظیفه خود در قبال قدس را فراهم آوردند.
حسنی محلی، با اشاره به خیانت های برخی کشورها و محافل به آرمان آزادی قدس عزیز افزود: متاسفانه برخی کشورهای مرتجع عرب، قدس و فلسطین را فروختند و به رژِیم صهیونیستی خدمت می کنند.
وی، با انتقاد تند از آشتی ترکیه با رژیم صهیونیستی، اضافه کرد: بررسی تحولات چند ماه اخیر در منطقه و سیاست های عربستان، قطر، اردن و بحرین در منطقه نشان می دهد که محافلی بیش از آن که به آزادی قدس خدمت کنند، در خدمت رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.
این کارشناس امور راهبردی ترکیه، در ادامه مصاحبه با خبرنگار ایرنا، حملات استکبار به سوریه را ناشی از حمایت سوریه از قدس و مخالفت دمشق با اسرائیل ارزیابی کرد و افزود: اکنون زمان آن رسیده که در روز جهانی قدس مسلمانان خادمان و خائنان قدس را بهتر بشناسند.
حسنی محلی با معرفی جمهوری اسلامی ایران، سوریه و حزب الله به عنوان صمیمی ترین خادم قدس، گفت: مساله قدس و سرزمین های اشغالی نه تنها مساله فلسطینیان، بلکه مساله همه مسلمانان و آزادگان جهان است.
مفسر سیاسی ترکیه ادامه داد: مساله قدس شریف و فلسطین مهم ترین دغدغه جهان اسلام است و باید به عنوان نشانه همبستگی امت اسلامی برای مقابله با رژیم اشغالگر قدس و به عنوان شعار اعتراض مسلمانان و مستضعفان جهان با توطئه های استکبار حفظ شود.
حسنی محلی ادامه داد: ایران آزادی قدس را به عنوان رکن اصلی سیاست خارجی خود می داند و وحشت رژیم صهیونیستی نیز نتیجه ادامه این سیاست و پافشاری مردم و دولت ایران در راستای این امر مهم است.
خاورم ** 2010**7074**1579
کد N1320235

وبگردی