آفتاب

موج تعدیل نیروها در سال جدید

موج تعدیل نیروها در سال جدید

تعدادی از شرکت های پیمانکاری رجاء از فروردین ماه مطالبات مزدی کارگران را پرداخت نکرده‌اند. در سال جدید تعداد زیادی از کارگران پیمانکاری رجا برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کرده‌اند.

جمعی از کارگران پیمانکاری رجا در تماس با ایلنا از عدم مطالبات مزدی خود خبر دادند.

به گفته این کارگران، برخی از شرکت‌های پیمانکاری رجا در سال جدید مطالبات مزدی کارگران را پرداخت نکرده‌اند. این کارگران که به دلیل تعدد شرکت های پیمانکاری تعداد دقیق آنها مشخص نیست، از فروردین ماه دریافتی نداشته‌اند.

در عین حال این کارگران با بیان این که در سال جدید کلیه قراردادهای شرکت حمل و نقل رجا با شرکت های پیمانکاری، حجمی شده است، افزودند: موج تعدیل مهمانداران و نیروهای فنی قطارها که از سال گذشته آغاز شده بود، پس از این حجمی سازی گسترده، شدت گرفته است.

این کارگران می گویند به علت زیاد شدن تعداد ارجاعات کارگران رجا، بیمه بیکاری نیز به تعویق افتاده است، چرا که وزارت کار به این کارگران گفته است به علت تعداد زیاد مراجعات برای دریافت بیمه بیکاری، پرونده کارگران رجا برای بررسی بیشتر به اداره بازرسی کل کشور ارجاع داده خواهد شد.

این کارگران با انتقاد از وضعیت شغلی نامناسب کارگران پیمانکاری رجا و عدم امنیت شغلی گفتند: دستمزدهای حداقلی ما با تاخیر بسیار پرداخت می شود و با مشکلات معیشتی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنیم، در چنین شرایطی از مسئولین رجا می‌خواهیم تا برای اثبات حسن نیت خود، علاوه بر پیگیری وضعیت کارگران و نظارت بر عملکرد پیمانکاران، در مورد فیش های حقوقی مدیران ارشد ریلی نیز شفاف سازی کنند.

 

کد N1320029

وبگردی