آفتاب

کره جنوبی: مبارزه با تروریسم ضرورتی اجتناب ناپذیر است

کره جنوبی: مبارزه با تروریسم ضرورتی اجتناب ناپذیر است

پکن - ایرنا - کره جنوبی با محکوم کردن انفجارها و حملات تروریستی در فرودگاه آتاترک ترکیه، مقابله همه جانبه با پدیده تروریسم را امری ضروری و اجتناب ناپذیر از جانب همه کشورهای دنیا دانست.

به گزار ایرنا، به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که زمان برخورد قاطعانه با تروریسم و فعالیت های آنان فرا رسیده و این کشور آماده است برای ریشه کن کردن تروریسم با دنیا همکاری کند.
در بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی آمده است: نمی توانیم میزان نگرانی خود را از این حادثه ناگوار بیان کنیم اما به طور قطع این حادثه باعث تاثر است. کره جنوبی، دولت و مردم این کشور با خانواده های قربانیان و دولت ترکیه همدردی کرده و کشته شدن شماری بی گناه را در این حملات محکوم می کند.
در بیانیه تاکید شده است که حملات ترکیه یک بار دیگر ثابت کرد کره جنوبی و همه کشورهای جامعه بین المللی باید برای مبارزه با تروریسم همکاری نزدیکتری داشته باشند.
در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده است که هیچ حمله تروریستی قابل توجیه نیست و بر عهده کشورهای دنیاست که با این مسئله مقابله کنند.
کنسولگری کره جنوبی نیز امروز به همه اتباع این کشور بخصوص در استانبول پیام هایی ارسال کرده و به آنها هشدار داده است مسائل امنیتی را مد نظر قرار داده و از حضور در اماکن های شلوغ خودداری کنند.
ترکیه یکی از مقاصد گردشگری برای توریست های کره جنوبی محسوب می شود و سالانه 200 هزار نفر از اتباع کره ای به این کشور سفر می کنند.
مقام های ترکیه، حمله سه شنبه شب مهاجمان انتحاری به فرودگاه استانبول را 36 کشته و بیش از 140 زخمی اعلام کرده اند که حال شماری از زخمی ها نیز وخیم گزارش شده است.
گزارش ها حاکیست، در این حادثه مهاجمان سه نفر بودند که با یک تاکسی به فرودگاه آمده و بعداز تیراندازی به اطراف خود دست به انتحار می زنند که این موجب افزایش تلفات شده است.
آساق**231**1597
کد N1320022

وبگردی