آفتاب
استاندار چهارمحال وبختیاری:

آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی کند

آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی کند

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: آموزش و پرورش با ظرفیت نیروی انسانی و ارتباط مستقیمی که با جمعیت زیادی از معلمان و دانش آموزان دارد نقش مهمی در فرهنگ سازی و تبین اقتصاد مقاومتی دارد و برای ترویج آن برنامه ریزی کند.

به گزارش ایرنا،قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در جمع فرهنگیان و مدیران مناطق 17گانه آموزش وپرورش استان افزود:بهترین کار در اقتصاد مقاومتی جذب سرمایه گذاری و فرهنگ سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
وی گفت:آموزش و پرورش می تواند برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی با واگذاری امورعمرانی و خرید پروژه های نیمه تمام و پروژه های اقتصادی از جمله ورزشگاه های و اماکن عمومی به بخش خصوصی ،در این زمینه فرهنگ سازی کرد.
به گفته وی، واگذاری املاک و اموال مازاد آموزش و پرورش و پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی، ایجاد اشتغال در این زمینه رشد و بالندگی استان را به دنبال دارد.
سلیمانی دشتکی افزود: با واگذاری این امور به بخش خصوصی درآمدهای حاصل از آن به بازسازی مدارس، ساختن مدارس جدید، تهیه تجهیزات مدارس هزینه شود.
وی، از راه اندازی و تشکیل ستاد واگذاری پروژه های نیمه تمام در کشور اشاره کرد و گفت:این ستاد به صورت استانی نیز تشکیل می شود تا پیش از شناسایی پروژه های نیمه تمام قابل واگذاری ،این طرحهای عمرانی به بخش خصوصی واگذار شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری،در ادامه به تبین موفقیت های دولت در جهت مذاکرات هسته ای، تنویر افکار عمومی، ایجاد آرامش برای مردم و اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت:معلمان باید برای شتاب بخشیدن آن در سطح استان و کشور اهتمام ویژه ای به خرج دهند.
وی گفت:هم اکنون در کشور شرایط سخت اقتصادی وجود دارد، که این شرایط وارث دورانی است، که در آن بدون برنامه ریزی فعالیت انجام می شد.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ نیز در این نشست با اشاره به جمعیت شش هزار نفری دانش آموزان این شهرستان افزود: این تعداد دانش آموز در 180مدرسه مشغول تحصیل هستند.
کوروش اکبری افزود: از این تعداد دانش آموز چهار هزار دانش آموز در 140 مدرسه ابتدایی مشغول تحصیل هستند که پراکندگی دانش آموزان و کم بودن تعداد دانش آموزان در مدارس این شهرستان یکی از مشکلات است.
وی به تخصیص سرانه به مدارس با توجه به تعداد دانش آموزان اشاره کرد و گفت: به دلیل کم بودن تعداد دانش آموزان در مدارس سرانه تخصیصی به مدارس ناچیز است.
نماینده بخش فرهنگیان بازنشسته استان نیز در این نشست گفت: مهمترین مشکلات فرهنگیان هم اکنون مشکلات مالی و معیشتی است.
محمد ظفریان افزود:از هشت سال گذشته هیچ افزایش حقوقی برای بازنشستگان فرهنگی در نظر گرفته نشده و میانگین حقوق بازنشستگان 12تا 13 میلیون ریال است.
به گفته وی ، پرداخت دیر هنگام پایان خدمت فرهنگیان ،پس از بازنشستگی نیز یکی دیگر از مشکلات این قشر است.
وی تقویت کانونهای بازنشستگی دراستان و واگذاری اداره فعالیتهای زیر مجموعه آموزش و پرورش از جمله خانه های معلم و ورزشگاهها به بازنشستگان را از مهمترین خواسته فرهنگیان بازنشسته استان عنوان کرد.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان نیز در این نشست با اشاره زمان بر شدن احداث اردوگاه شهید چمران چم عالی شهرستان سامان گفت: این اردوگاه با مساحتی بیش از 16.5هکتار از چندین سال گذشته در این منطقه در دست ساخت است.
محمد دهقانی افزود: زمانبر شدن ساخت و ساز این اردوگاه باعث تخریبی شدن ساخت و ساز شده و است.
به گفته وی ،هم اکنون برای تکمیل این اردوگاه 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که سال گذشته در شورای آموزش و پرورش استان برای تخصیص این اعتبار قول مساعد داده شده است و تا کنون این میزان محقق نشده است.
به گزارش ایرنا ،هم اکنون بیش از 15هزار فرهنگی در مدارس استان چهارمحال وبختیاری مشغول آموزش 180 هزار دانش آموز هستند.
7360/2097 /1484
کد N1319801

وبگردی