آفتاب
برگزاری آیین شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مالزی

سرپرست حجاج ایرانی: شاخص های حکومت دینی امام زمان (عج) باید برای ایران الگو باشد

سرپرست حجاج ایرانی: شاخص های حکومت دینی امام زمان (عج) باید برای ایران الگو باشد

کوالالامپور – ایرنا – نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی سه شنبه شب در آیین شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در کوالالامپور، تاکید کرد شاخص های حکومت دینی که امام زمان (عج) ایجاد می کنند باید برای جمهوری اسلامی ایران الگو باشد و با این شرایط معاندین خودبخود کنار می روند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی که در جمع ایرانیان مقیم مالزی و عاشقان امامت و امیرالمومنین امام علی علیه السلام در شب قدر سخن می گفت، با انتقاد از جامعه به دلیل ضعف در شناخت از ائمه اطهار، تاکید کرد که این شناخت ضعیف خسارت بزرگی است و گاهی این شناخت غلط است.
وی با اشاره به برخی از تصورهای غلط جامعه از ائمه اطهار، در مورد شرایط ایجاد شده برای ظهور امام زمان (عج) و چگونگی ایجاد عدل، گفت: برخی تصور می کنند امام عصر (عج) با شمشیر از کعبه برمی خیزند و اگر کسانی ایمان نیاورده اند را از از دم تیغ شمشیر می گذارانند و ناخواسته به مقام شامخ امامت اهانت می کنند.
وی تاکید کرد: چنین خبری نیست، چون زمانی که امام زمان (عج) ظهور می کنند بستر در جامعه به دلیل توسعه ظلم و فساد برای پذیرش آن امام فراهم می شود و به راحتی بر قلب ها حکومت می کنند.
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در این آیین که در مجموعه فرهنگی 'ام.سی.ای' شهر کوالالامپور برگزار شد، با اشاره به جنایات کنونی در جهان، گفت: اکنون نیز شاهد ظلم و خونریزی بسیاری در جهان هستیم و مردم از این همه فجایع و بی عدالتی خسته می شوند.
وی جنایات گروه تروریستی داعش را مورد اشاره قرار داد و گفت: این حرکت عناصر ناصالح که با بریدن سر مردم و شکافتن سینه افراد آنها را فیلم و عرضه می کنند. خلبان ها را زنده زنده در قفس می سوزانند و زنان را اسیر کرده و در بازار می فروشند و یا مساجد و کلیساها را تخریب می کنند ظلمی است که بر مردم و جامعه روا می شود.
وی گفت: این جنایات در تاریخ می ماند و شرایط به گونه ای می شود که جامعه منتظر یک منجی خواهد شد و زمینه پذیرش امام زمان (عج) آماده می شود.
قاضی عسگر در ادامه در مورد ویژگی های حکومت دینی منجی عالم بشریت، گفت: در این حکومت عدل و داد حاکم می شود و عدل نیز هر چیزی در جای خود قرار گرفتن است و عدالت مردمی می شود.
به گفته وی، در این دوره آزادی مشروع توسعه می یابد و زنجیرهای بردگی برداشته می شود. براساس اسلام هر فردی حق دارد نسبت به حقوق خود انتخاب داشته باشد و مطالب را اظهار کند و یا انتقاد سازنده نسبت به مقامات برای اصلاح امور داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در ادامه 'ایجاد شبکه مدیریتی سالم و صالح'، 'عمران و آبادانی شهرها و رونق اقتصادی'، 'ارتقای سطح علمی جامعه به صورت جهشی'، 'ایجاد امنیت عمومی'، 'ایجاد نهضت اخلاقی' و 'مقابله با فساد در هر شکل' را از ویژگی های حکومتی امام زمان (عج) دانست.
وی در ادامه با اشاره به ارتقای علم طی ده های اخیر، گفت: در حکومت امام زمان (عج) مجهولاتی وجود نخواهد داشت و اکنون نیز باید برای انتقال مطالب به جهان بکوشیم و برای این امر در یادگیری زبان های مختلف کوشا باشیم. وای به حال ما که نتوانیم با زبان های دیگر با جهان ارتباط برقرار کنیم.
قاضی عسگر، گفت: رضایت عمومی از حکومت واقعی دینی امام زمان (عج) وجود خواهد داشت و شاخص های این حکومت باید برای ما در جمهوری اسلامی ایران الگو باشد و اگر الگو درست باشد، معاندین نیز خودبخود کنار می روند.
در ادامه آیین شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین و آخرین شب از لیالی قدر و شام غریبان مولای متقیان حضرت علی (ع)، ایرانیان مقیم پایتخت مالزی در فضایی معنوی و آکنده از عطر نام علی(ع)، با قرائت قرآن کریم و دعای جوشن کبیر تا پاسی از شب ندای الغوث الغوث سردادند.
این شیعیان با بر سر نهادن قرآن و همراه با ترنم اشک و نجوای مناجات با محبوب و مولایشان، با دل های سوخته و ناله های جانسوز طلب توبه کردند.
آساق**1611
کد N1319627

وبگردی