آفتاب

لزوم توسعه اورژانس و بررسی مشکلات کمبود نیروی انسانی غیر پزشکی

لزوم توسعه اورژانس و بررسی مشکلات کمبود نیروی انسانی غیر پزشکی

ایلنا: وزیر بهداشت شب گذشته در ادامه بازدیدهای شبانه خود، از بیمارستان شفا یحییان تهران بازدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، سید حسن هاشمی شب گذشته پس از بازدید از این بیماران و در نشستی که با حضور مسئولان بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی ایران و معاونان درمان و پرستاری وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: این بیمارستان نماد ارتوپدی کشور است و لازم است تا تجهیزات و وسایل مورد نیاز آن تامین شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه رفتار ما در تامین تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان در اثرگذاری کار متخصصان ارتوپدی کشور موثر است، افزود: احترام به این بیمارستان، احترام به جامعه ارتوپدی کشور است.

هاشمی گفت: بخش اورژانس این بیمارستان کوچک و محدود است که ضروری است این بخش توسعه یابد زیرا می‌تواند بار بخش‌های دیگر را کاهش دهد این بخش باید در زمینی با حداقل 7 هزار متر مربع ایجاد شود که وزارت‌بهداشت حاضر است 50 درصد هزینه‌های آن را تقبل کند و 50 درصد دیگر را نیز دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌تواند پرداخت کند البته از خیرین سلامت نیز نباید غافل شد و باید از آنها در ساخت این پروژه کمک بگیریم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: باید برای آینده بیمارستان شفا یحیاییان فکری کنیم و در حاشیه شهر با کمک شهرداری، وزارت‌مسکن یا بنیاد مسکن شروع به ساخت بیمارستانی بزرگ و مجهز برای جایگزینی شفا یحیاییان باشیم.

هاشمی همچنین دستورات لازم برای بررسی مشکلات هتلینگ، هزینه‌های تجهیزات و لوازم مصرفی، کمبود نیروی انسانی غیر پزشک پرستاری و کمک بهیار و توسعه فضای اورژانس این بیمارستان را صادر کرد تا گزارش این مشکلات اوایل هفته آینده در جلسه‌ای با حضور مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح و مشکلات برطرف شود.

در بخش دیگری از این نشست، محمد آقاجانی معاون درمان وزارت‌بهداشت، گفت: این بیمارستان در زمینه ارتوپدی در کشور بی‌نظیر و بازوی دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه برای تامین بخشی از هزینه‌های سنگین این بیمارستان سال گذشته تیم‌هایی را فرستادیم، افزود: بودجه طرح تحول سلامت این بیمارستان ابتدا و انتهای سال گذشته 70 درصد افزایش یافت زیرا این بیمارستان جزو بیمارستان‌های خاص وزارت‌بهداشت و نیازمند کمک است.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: باید برای اعمال جراحی غیر اورژانسی از لوازم وسایل تولید داخل استفاده شود و کمیته‌های بیمارستان نیز تشکیل و هزینه‌ها را مدیریت کنند و امیدواریم که امسال بتوانیم ساخت بخش جدید اورژانس این بیمارستان و پاویون‌ها آن را آغاز کنیم.

کد N1319367

وبگردی