آفتاب

مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در استان قزوین افتتاح شد

مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در استان قزوین افتتاح شد

قزوین - ایرنا - همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، نخستین مرکز حفظ مجازی قرآن کریم با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از مسئولان در قزوین آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی،اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شامگاه سه شنبه در مراسم بهره برداری از مرکز حفظ مجازی قرآن کریم قزوین گفت: این مرکز به منظور فراهم کردن امکان دسترسی آسان و با رویکرد تقویت زیرساخت های فرهنگی و قرآنی در راستای گسترش فرهنگ قرآن کریم در بین آحاد جامعه و با هدف تربیت حافظان قرآن کریم راه اندازی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی اضافه کرد: افرادی که علاقه مند به شرکت در دوره های حفظ قرآن کریم هستند اما به هر دلیلی نمی توانند در کلاس های حضوری شرکت کنند با راه اندازی این مراکز این شرایط برای آنها فراهم شده تا به صورت مجازی در دوره حفظ قرآن کریم شرکت کنند.
وی ادامه داد: این مرکز خدماتی شامل آموزش حفظ ترتیبی، ارائه مشاوره آنلاین توسط استادان مجرب در زمینه حفظ قرآن کریم، ارائه فایل های آموزشی به صورت چند رسانه ای، ارائه بانک جامع آزمون حفظ قرآن کریم و برگزاری دوره های خود آزمایی و آزمون های آنلاین برای حافظان قرآن را به علاقه مندان ارائه می کند.
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با اشاره به فراگیری شش هزار و 200 مربی قرآن کریم در مراکز مجازی حفظ قرآن کریم کشور، افزود: در حال حاضر آموزش غیرحضوری توسط این سازمان به سه صورت مجازی، تلفنی و مکتوب برگزار که استقبال خوبی نیز از سوی جامعه قرآنی کشور صورت گرفته است.
وی با اشاره به برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص تربیت حافظان قرآن کریم، گفت: این سازمان در برنامه پنج ساله در نظر دارد یک میلیون و 500 حافظ قرآن به صورت غیرحضوری تربیت کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور در ادامه به فعالیت چهار شعبه مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در کشور اشاره و یادآور شد: استان قزوین پنجمین مرکز حفظ مجازی قرآن در کشور بوده و در عین حال راه اندازی 15 مرکز دیگر در دستور کار این سازمان قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی اضافه کرد: در حال حاضر 30 هزار مربی قرآن در کشور وجود دارد که 29 مربی در زمینه آموزش حفظ مجازی در این مراکز فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه برای فعالیت های قرآنی از سه منبع موقوفات، ظرفیت بقاع متبرکه و خیران هزینه می کند، گفت: خوشبختانه خیران در این زمینه با توجه به داشتن نگاه ارزشی و جهادی، همکاری های خوبی دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین نیز در این نشست با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، گفت: سازمان اوقاف در تلاش است تا بیش از یک میلیون حافظ قرآن را تقدیم جامعه قرآنی کشور کند.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی نوروزی افزود: با توجه به راه اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در استان قزوین، برنامه ریزی برای تحت پوشش 250 نفر صورت گرفته که تنها طی چند روز گذشته بیش از 100 نفر ثبت نام کرده اند.
وی اضافه کرد: تمام تلاش ما در این حوزه، گسترش فعالیت های قرآنی در سطح استان با توجه به ظرفیت های موجود و استقبال مردم قرآن دوست و مومن استان است.
حجت الاسلام والمسلمین نوروزی یادآور شد: این مرکز با راه اندازی سیستم سامانه ای، اتوماسیون و خط تلفن در دارالقرآن و با 100 میلیون ریال اعتبار در قزوین راه اندازی شده است.
به گفته وی، هشت مربی حفظ قرآن در این مرکز فعالیت داشته که آمادگی کامل برای ارائه خدمات قرآنی به مردم را دارند.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان افزود: افرادی که تمایل به شرکت در حفظ مجازی قرآن کریم را دارند می توانند جهت ثبت نام در این دوره ها با شماره تلفن 33373897 تماس بگیرند.
7390/8054*شبس*1613
کد N1319360

وبگردی