آفتاب
استاندار چهارمحال وبختیاری:

کنسرت های موسیقی مجوزدار با حفظ شعائر اسلامی برگزار می شود

کنسرت های موسیقی مجوزدار با حفظ شعائر اسلامی برگزار می شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کنسرت های موسیقی که در این استان برگزار می شود،براساس مجوزی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده و باید با حفظ رعایت موازین و شعائر اسلامی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی در فرهنگسرای شهرکرد ،با اشاره به کنسرتهای موسیقی برگزار شده در استان، تاکید کرد: برگزاری کنسرتها در استان با حفظ شعائر اسلامی و با حضور هنرمندانی که دارای مجوز فعالیت هستند ، صورت می گیرد.
وی گفت:فعالیت ها و برنامه های فرهنگی استان بر اساس گفتمان اعتدال و میانه روی اجرا می شود.
به گفته وی،اجرای برنامه های قرآنی و دینی، اساس فعالیت های فرهنگی استان است اما در کنار آن تلاش شده تا با اجرای برنامه های بانشاط ، فضای مناسبی برای پاسخگویی به نیاز جوانان فراهم شود.
سلیمانی دشتکی افزود: اعتقاد ما بر این است که در کنار اجرای برنامه های مذهبی و قرآنی، برنامه هایی اجرا شود که به جامعه نشاط بخشد و در این خصوص اعتدال و میانه روی را حفظ کرده ایم.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت های فرهنگی انجام گرفته در استان، اظهار کرد: برگزاری محافل قرآنی، حمایت از مولفان، کمک یک میلیارد و 200 میلیون ریالی به فعالیت های قرآنی، ایجاد قرارگاه فرهنگی، فعالیت 400 کانون فرهنگی هنری مساجد و برگزاری نمایشگاه های هنری از مهمترین این فعالیت ها است.
سلیمانی دشتکی، بهره برداری از فرهنگسرای شهرکرد را عامل مهمی در اجرای برنامه های فرهنگی در استان دانست و گفت: این فرهنگسرای پس از 13 سال در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید و در غنای فعالیت های فرهنگی استان بسیار موثر واقع شده است.
وی با مطلوب ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاه کتاب و علوم قرآنی استان، خاطر نشان کرد: استقبال خوب مردم نشان دهنده اثرگذاری این نمایشگاه است که از عوامل برگزاری این نمایشگاه قدردانی می کنم.
سلیمانی دشتکی با گرامیداشت یاد شهدای منا و شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: ارتجاع به سرکردگی عربستان سعودی و استکبار به رهبری آمریکا و صهیونیسم عامل ناامنی منطقه و کشتار مردم جهان هستند که به وجود شهدایی که در مقابل این ستمگری های ایستادند افتخار می کنیم.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه علوم قرآنی استان از 29 خرداد تا هشتم تیرماه از ساعت 10 صبح تا 22 شب پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان بود.
غرفه های عفاف و حجاب، نجوم، اکران فیلم، غرفه کودک و نوجوان و برگزاری مسابقه قرآن و نهج البلاغه از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه بود.
در این آیین با حضور امام جمعه موقت شهرکرد و جمعی از مسئولان از 16 فعال برتر قرآنی در استان تجلیل شد.
7363/2097 **شبس 1488 **
کد N1319359

وبگردی