آفتاب
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه ها مانع از تعاملات علمی می شود

ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه ها مانع از تعاملات علمی می شود

همدان -ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ایجاد فضای امنیتی و کنترل های شدید در دانشگاه ها مانع از تعاملات علمی در دانشگاه ها می شود.

سیدحبیب الله موسوی بهار روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: انجام مراوده های دانشگاهی و حضور در جوامع بین المللی و انجام طرح های آموزشی باید ساده تر باشد چرا که اعمال کنترل شدید امنیتی در دانشگاه ها مانع از برقراری ارتباط بین دانشگاه ها می شود.
وی ادامه داد: شرایط علمی جهان اقتضا می کند که برای دریافت دانش جدید و تبادل تکنولوژی دانشگاه های جهان با یکدیگر تعاملات علمی و دانشجویی داشته باشند تا پویایی لازم در این فضای آموزشی فراهم شود.
وی تصریح کرد: وقت آن رسیده است که نظام به دانشگاهیان اعتماد کند چرا که این افراد از زمان پیروزی انقلاب ثابت کرده اند که می توانند در تحلیل ها و تصمیم سازی ها موفق عمل کنند.
موسوی بهار با بیان اینکه پیشرفت های علمی درگرو وجود محیطی امن و آزادتر است، اضافه کرد: تصمیم گیری ها در کشور ما بیشتر در دست سازمان ها و نهادهای غیر دانشگاهی است که برای اصلاح این وضعیت باید وارد عمل شد.
وی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید همواره در فعالیت های خود به دنبال استفاده از ظرفیت و توان نخبگان و شایسته سالاری است و امیدواریم این امر بتواند زمینه را برای برداشتن نگاه های امنیتی از روی دانشگاه و دانشجو در کشور فراهم کند.
7530/6993/1352
کد N1319037

وبگردی