آفتاب

ارائه روشی برای بهبود زخم جراحی پف پلک بالای چشم

ارائه روشی برای بهبود زخم جراحی پف پلک بالای چشم

تهران - ایرنا - دکتر بهمنی کشکولی استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درمقاله اخیر خود روشی را برای بهبود زخم جراحی زیبایی پف پلک بالای چشم (بلفاروبلاستی) ارائه کرده است.

عمل جراحی پلاستیک پلک ها که اصطلاحا بلفاروپلاستی نامیده می شود، برای برداشتن پف پلک ها، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آنها طراحی شده است.
البته پف پلک ها همیشه ناشی از افزایش سن نیست، بلکه در مواردی پف پلک ها از علائم بیماری های متابولیکی مثل کم کاری یا پرکاری تیروئید است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی ایران، استاد و مسئول واحد جراحی های پلاستیک و ترمیمی چشم دانشگاه علوم پزشکی ایران توانست روشی برای بهبود زخم جراحی زیبایی پف پلک بالا (بلفاروبلاستی) ارائه کند.
در جراحی زیبایی پف پلک فوقانی یا بلفاروپلاستی ، بعلت شایع بودن افتادگی ابرو در بخش خارجی ، گاها نیاز به تغییر در سایز برش پوستی در این بخش می باشد که بندرت سبب تغییرات ناخواسته در زخم این ناحیه می شود که کشکولی در مقاله اخیر خود به این موضوع مهم پرداخته است.
ایشان پس از بررسی عوامل ایجاد کننده این مشکل، روشی نوین برای جلوگیری از این مشکل پیشنهاد داده است.
لازم به ذکر است که وی در طی مقالات متعدد بین المللی تاکنون چندین روش جراحی نوین و درمان های طبی در رشته فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم را معرفی کرده است.
علمی (1) ** 1201 **1440
کد N1319019

وبگردی