آفتاب

کشف قرص ترامادول و حشیش در گمرک باشماق

کشف قرص ترامادول و حشیش در گمرک باشماق

گمرک ایران از کشف قرص ترامادول، حشیش و قرص آموکسی سیلین قاچاق در گمرکات کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی گمرک ایران، مأموران گمرک باشماق 6 هزار عدد قرص ترامادول و بیش از 63 هزار عدد قرص آموکسی سیلین کشف و ضبط کردند.

مأموران این گمرک در لاین خروجی سالن مسافری در حین کنترل و بازرسی به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مظنون و آن را جهت بررسی دقیق‌تر به دستگاه ایکس‌ری هدایت کردند.

این گزارش می‌افزاید: با پرتونگاری از اتوبوس مذکور به‌وسیله ایکس‌ری گمرک باشماق، محل جاساز کالای مکشوفه که به طرز ماهرانه‌ای تعبیه شده بود مشخص و جمعاً تعداد 69000 قرص از نوع ترامادول و آموکسی سیلین کشف و ضبط گردید.

براساس این گزارش در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و راننده اتوبوس به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجع ذی‌صلاح گردید.

کشف حشیش در گمرک بازرگان

مأموران گمرک موفق به کشف حشیش از داخل یک دستگاه اتوبوس مسافربری شدند.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، قاچاقچیان که فکر نمی‌کردند مأموران گمرک حتی داخل صندلی‌ها را بازرسی کنند قصد داشتند تا مقدار ۲ کیلو و ۱۰۰ گرم حشیش را از طریق اتوبوس جابه‌جا کنند و به مقصد برسانند، اما با هوشیاری مأموران گمرک این محموله لو رفت و هرگز به مقصد نرسید. بنابراین گزارش قاچاقچیان این مقدار حشیش را در زیر صندلی ردیف دوم اتوبوس جاسازی کرده بودند، اما تیم بازرسی و ارزیابی گمرک بازرگان متوجه ترفند قاچاقچیان شد و پس از شکافتن صندلی مقدار ۲ کیلو و ۱۰۰ کیلوگرم حشیش کشف و ضبط شد.

این گزارش می‌افزاید به دنبال کشف این میزان مواد مخدر پرونده قضایی تشکیل و تحویل مراجع قضایی گردید.

همچنین مأموران گمرک بازرگان مقدار 210 کیلوگرم گرانول نقره و 9650 عدد دارو و 59 عدد ظروف شیشه‌ای در گمرک بازرگان کشف و ضبط کردند.

ناصر انصاریان مدیرکل گمرک بازرگان با اعلام این خبر افزود: کالاهای مکشوفه مذکور به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف یک دستگاه کامیون جاسازی شده بود که با هوشیاری کارشناسان این گمرک کشف و جهت سیر مراحل قضایی ارجاع گردید.

 

کد N1318991

وبگردی