آفتاب
در پاسخ به ایرنا؛

صندوق کارآفرینی امید از تولید هزار نرم افزار تلفن همراه حمایت مالی می کند

صندوق کارآفرینی امید از تولید هزار نرم افزار تلفن همراه حمایت مالی می کند

تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: صندوق کار آفرینی امید با پرداخت 150 میلیون ریال تسهیلات به هر تولیدکننده از تولید یک هزار نرم افزار تلفن همراه(اپلیکیشن) حمایت مالی می کند.

اصغر نورالله زاده روز سه شنبه درحاشیه نشست تخصصی توسعه اشتغال در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا افزود: تفاهمنامه ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شده که در قالب آن و با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده است از تولید یک هزار نرم افزار تلفن همراه(اپلیکیشن) حمایت مالی شود.
وی سقف تسهیلات پرداختی به هر یک از تولیدکنندگان را 150 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: پرداخت این تسهیلات بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات (آی سی تی) کشور را با تحول اساسی مواجه خواهد کرد.
نورالله زاده هدف از این حمایت ها را تولید نرم افزارهایی منطبق با الگوهای ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: حمایت مالی این امکان را به تولیدکنندگان می دهد تا بتوانند کالاهایی را وارد بازار کنند که توان رقابت با انواع خارجی را داشته و بتواند جایگزین آنها در بازار کشور شود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه تامین مالی مناسب را یکی از ابزارهای اصلی توسعه کسب و کار در کشور برشمرد و ابراز داشت: اکنون که شرایط تازه ای در بعد از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و باز شدن در بسیاری از کشورها در انتظار کشورمان است ، تامین مالی کسب و کارها از اهمیت دوچندانی برخودار شده است.
وی گفت: شرایط موجود و تدوام آن در آینده عاملی خواهد شد تا این صندوق پیشنهاد استفاده از تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی را به صورت اعتباری مطرح کند.
نورالله زاده افزود: اگر خط اعتباری از صندوق توسعه ملی در اختیار صندوق کار آفرینی امید قرار داده شود می توان از آن برای کمک به کسب و کارهای کوچکی که توان استفاده از تسهیلات سایر منابع مالی کلان را ندارند، استفاده کرد .
مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید خاطرنشان کرد، اختصاص این خط اعتباری نه تنها رونق کسب و کارهای کوچک را به دنبال خواهد داشت بلکه به دلیل خط اعتباری بودن آن ، منابع از صندوق توسعه ملی خارج نخواهد شد.
وی اختصاص این خط اعتباری در شرایط تازه را برای کشور بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: بازپرداخت تسهیلاتی که از طریق این خط اعتباری در اختیار کسب و کارها قرار می گیرد، تضمین شده زیرا تجربه نشان داده است مردم اقساط خود را همواره به موقع پرداخت کرده اند.
نورالله زاده با بیان اینکه در مدت 20 سال فعالیت صندوق کارآفرینی امید 97 درصد مردم اقساط خود را پرداخت کرده اند، افزود: تنها 3 درصد هستند که آنها هم با یادآوری پرداخت می کنند.
مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید اولویت در این طرح را کسب و کارهایی دانست که بازار برای تولیدات آنها وجود دارد.
نورالله زاده یکی از اقدام ها در این باره را اتصال زنجیره ای کسب و کارهای کوچک به هم با کمک این تسهیلات عنوان کرد و افزود: علاوه بر آن مصمم هستیم با کمک کسب و کارهای کوچک نظام غلط توزیع کشور نیز اصلاح شود.
نورالله زاده گفت: پیش بینی کرده ایم 50 هزار طرح مورد حمایت مالی قرار گیرد که اینها چندین فرصت شغلی را به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.
مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید با بیان اینکه رسته های اولویت دار توسط خود صندوق شناسایی می شود، از طرح « هر روستا یک محصول را دنبال می کنیم» خبرداد که اکنون 10 محصولی که بازار دارند، شناسایی شده اند و در اولویت صندق قرارگرفته اند.
وی برخی از این محصول ها را تولیدات چرم، پوشاک، صنایع آشپزخانه، فرش، صنایع دستی عنوان کرد و یادآور شد: اگر کسانی هم طرح های داشته باشند که بازار فروش آن تضمین شده باشد مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
نورالله زاده حداکثر تسهیلات پرداختی را یک میلیارد ریال (100 میلیون تومان) با کار مزد قرض الحسنه اعلام کرد و گفت: تسهیلات ذکر شده با اعتباری حدود 15 هزار میلیارد ریال انجام خواهد شد.
پیش از این مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفته بود، این صندوق سال گذشته 50 هزار فرصت شغلی جدید در سطح کشور ایجاد کرده است.
وی در ادامه گفت: 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات سال گذشته در حوزه طرح های کارآفرینی و کمک به افزایش اشتغالزایی در سطح کشور توسط این صندوق پرداخت شده است.
نورالله زاده ادامه داد: 80 درصد این تسهیلات در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی و بقیه آن در سایر حوزه ها به متقاضیان پرداخت شده است.
اقتصام**2078**1561
کد N1318831

وبگردی