آفتاب

فعال سیاسی در گیلان:تحقق منافع ملی باید محور فعالیت احزاب باشد

فعال سیاسی در گیلان:تحقق منافع ملی باید محور فعالیت احزاب باشد

رشت - ایرنا - رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان استان گیلان گفت:جریان ها و احزاب مختلف سیاسی بایستی با محوریت منافع ملی تعامل و با هم گفت و گو کنند.

سروش اکبرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پروتکل همه فعالان سیاسی در سراسر دنیا، احزاب موجود در کشور همواره حول منافع ملی تبادل نظر و گفت و گو دارند.
رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان استان گیلان تصریح کرد: اما گاهی وقت ها در کشور به دلیل فقر فرهنگی و بی توجهی به اساس فعالیت های سیاسی، غلظت و شدت برخوردهای سیاسی موجب دور شدن از اصل و پرداختن به حواشی و فراموشی منافع ملی می شود.
اکبرزاده با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در ضیافت افطاری با نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی مبنی بر برگزاری نشست های ماهانه همدلی جناح های سیاسی بیان کرد: باید باب گفت و گو بین جریان های سیاسی باز شود.
وی با بیان اینکه نگاه ما نباید حذف جریان های سیاسی باشد، اظهار کرد: باید خوبی های یکدیگر را ببینیم و از استعدادها و توانایی جناح ها برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بهره گیریم.
رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان استان گیلان خاطرنشان کرد: احزاب و جریان های سیاسی بایستی با همدلی و همراهی، آینده بهتری را برای کشور رقم بزنند.
وی اظهار اطمینان کرد که با تعامل و گفت و گو بین احزاب و گروه های مختلف سیاسی، آینده روش تری رقم می خورد.
اکبرزاده با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش های مختلف پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یادآور شد: همه گروه ها بایستی برای بیان این دستاوردها، همکاری و همدلی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری چندی پیش در ضیافت افطار با فعالان سیاسی کشور گفته بود: همه احزاب و جناح ها در کشور باید با وحدت و تلاش مشترک برای کاستن از مشکلات کشور، 40 سالگی انقلاب اسلامی را به یک جشن بزرگ ملی در برابر جهانیان تبدیل کنند.
وی با تاکید بر رعایت اخلاق سیاسی افزوده بود: باید در مسیر اجماع سازی گام برداریم و در قالب رقابت سالم سیاسی از میزان اختلافات احتمالی بکاهیم.
روحانی همچنین از نمایندگان فعالان سیاسی خواسته بود تا ماهانه نشستی را برگزار کنند و در آن به بررسی و ارائه راهکار درباره مسائل و معضلات اصلی کشور بپردازند.
7286/2007/1042
کد N1318383

وبگردی