آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

استاندارد دوره راهنمای تخصصی تور کودکان تدوین شد

استاندارد دوره راهنمای تخصصی تور کودکان تدوین شد

یک راهنمای تور و مدرس دانشگاه استاندارد دوره راهنمای تخصصی تور کودکان را برای اولین بار در کشور با همکاری سازمان میراث فرهنگی تدوین و طراحی کرد.

ریحانه جمالی هنجنی درباره تربیت راهنما برای تورهای گردشگری ویژه کودکان به خبرنگار مهر گفت: تربیت راهنما برای تور کودکان از این جهت بسیار با اهمیت است که نباید هیچ گونه رفتار نامطلوبی صورت گیرد و اطلاعات ناصحیحی به کودکان داده شود. آن چه که کودک برای اولین بار یاد می گیرد همیشه به یادش می ماند، بنابراین، بسیار مهم است که آن چیزی که یاد می گیرد درست باشد.  در این راستا استاندارد دوره راهنمای تخصصی تور کودکان برای اولین بار در کشور تدوین و طراحی شده است و تورهای گردشگری مربوط به آن نیز اجرا می شود.

این کارشناس ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی توریسم ادامه داد: دوره راهنمایی تور گردشگری کودکان ۱۳۲ ساعت است و حدود چهار ماه طول خواهد کشید. در این دوره از بهترین اساتید موجود در این زمینه بهره می گیریم. سرفصل های این استاندارد و دوره بسیار متنوع و ملموس و کاربردی است. در این دوره  راهنمایان تور کودکان دچار چالش و تغییر می شوند. ابتدا باید خود را بسازند تا کودکان نیز از آن ها بیاموزند. به عنوان مثال؛ سرفصلی به نام فعال کردن کودکِ درون راهنمایان، عشق ورزیدن به تمام کائنات، روانشناسی رشد و مخاطب شناسی، آسب شناسی آموزشی و... تا فن راهنمای تور کودکان در این دوره گنجانده شده است.

جمالی بیان کرد: گردشگری کودک شاخه ای از گردشگری است که مخاطبان آن زیر ۱۲ سال سن دارند و دنبال آموختن و ماجراجویی هستند. ما به عنوان دست اندرکار این حوزه بستری برای این میل به آموختن و ماجراجویی در دل طبیعت و فرهنگ برای آنها فراهم می کنیم.

کد N1316911

وبگردی