آفتاب
بر اساس نتایج یک نظرسنجی:

30 درصد آلمانی ها خواستار همه پرسی ادامه عضویت در اتحادیه اروپا هستند

30 درصد آلمانی ها خواستار همه پرسی ادامه عضویت در اتحادیه اروپا هستند

تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی موسسه افکار سنجی «امنید/ Emnid » آلمان نشان می دهد که یک سوم آلمانی ها علاقمند به برگزاری همه پرسی درباره ادامه عضویت در اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این نظرسنجی که به سفارش روزنامه آلمانی «بیلد ام زونتاگ» انجام شده، گویای آن است که 63 درصد از آلمانی ها مخالف برگزاری همه پرسی مشابه همه پرسی روز پنجشنبه (3تیر- 23 ژوئن) در انگلیس هستند.
این نتایج همچنین نشان داد که اکثریت جمعیت آلمان یعنی تقریبا 63 درصد، از نتیجه همه پرسی انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا متاسف هستند و فقط 11 درصد ارزیابی مثبتی از آن داشتند.
بر اساس نتایج بدست آمده در این نظرسنجی، حدود 70 درصد از شرکت کنندگان گفتند که باید اصلاحاتی در اتحادیه اروپا انجام شود.
نتایج همه پرسی روز پنجشنبه در انگلیس از حمایت 17.4 میلیون نفر (51.9 درصد) از رای دهندگان انگلیسی از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا حکایت داشت. حدود 16.1 میلیون نفر (48.1 درصد) با این تصمیم مخالفت کردند.
روز گذشته (شنبه) «حزب ناسیونالیست فنلاندی ها» توماری را درباره برگزاری همه پرسی عضویت فنلاند در اتحادیه اروپا منتشر کرد که تاکنون بیش از 10 هزار نفر آن را امضا کرده اند.
همچنین حزب راست افراطی مردم در اسلواکی، توماری را به منظور درخواست برگزاری همه پرسی مشابه انگلیس به جریان انداخت و «مارین لوپن» رهبر حزب جبهه ملی فرانسه (FN) گفت که «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه امکان برگزاری همه پرسی مشابهی در فرانسه را رد کرده است. این درخواست از سوی حزب متبوع لوپن مطرح شده بود.
تومارها به منظور جلب حمایت از عضویت یا خروج کشورهای اروپایی از اتحادیه اروپا در حالی منتشر می شوند که با وجود سپری شدن سه روز از همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا و پیروزی تکان دهنده حامیان برگزیت، بیش از دومیلیون و 800 هزار انگلیسی با امضای توماری خواستار برگزاری مجدد این همه پرسی شده اند.
اروپام**9158**1485
کد N1316323

وبگردی