آفتاب
رئیس کل دادگستری استان سمنان:

۱۱۵ قاضی در استان سمنان فعالیت می کنند/ تشکیل ۶۲ هزار پرونده

۱۱۵ قاضی در استان سمنان فعالیت می کنند/ تشکیل ۶۲ هزار پرونده

سمنان -رئیس کل دادگستری استان سمنان از فعالیت ۱۱۵ قاضی در ۱۱حوزه قضایی استان خبرداد و گفت: ایجاد دوازدهمین حوزه قضایی استان تصویب و در صورت تامین نیرو در بخش کالپوش راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن مظهری در نشست مطبوعاتی شورای قضایی استان سمنان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی معمار قوه قضائیه، با بیان اینکه برای ایجاد واحد قضایی درشهرستان سرخه اقدامات لازم انجام شده است، ادامه داد: اگر این امر به تصویب برسد، سیزدهمین حوزه قضایی استان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی گفت: پرونده‌های قضائی مسن در این استان طی سال گذشته ۶۸ درصد کاهش داشته است.

کاهش اطاله دادرسی از رویکردهای مهم دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان سمنان همچنین به اشاره به اینکه کاهش اطاله دادرسی از رویکردهای مهم دستگاه قضائی استان بر اساس سیاست‌های ابلاغی بوده است، اظهارداشت: در گزارش ارائه‌شده از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه، سمنان در این زمینه جزو پنج استان برتر کشور معرفی‌شده است.

مظهری کاهش اطاله دادرسی و تسریع درروند رسیدگی به پرونده‌های قضائی را از رویکردهای مهم دادگستری کل استان سمنان در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: اطمینان کامل به سلامت دستگاه قضایی در این استان است.

وی با بیان اینکه دادگستری استان سمنان توجه ویژه ای داشته تا چرخه قضایی دچار انحراف از اصول، اهداف و رسالت‌هایش نشده باشد، ادامه داد: باید سازمان ها ودستگاهها مطمئن باشند که زیر مجموعه آنها دچار کج‌روی و انحراف نمی‌شوند.

برگزاری ۵۰ دوره آموزشی در دستگاه قضایی استان سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان از ارزیابی ونظارت پرسنل اداری و دفتری و همچنین قضایی استان خبرداد و افزود: مدیریت نظارت و ارزشیابی در بدنه دستگاه قضایی استان با پایش رفتار همکاران با حفظ کرامت انسانی و رعایت حریم شخصی و خصوصی‌ آنها بصورت پنهان وآشکار عملکرد آنها را مورد نظارت قرار داد.

مظهری همچنین از برگزاری ۵۰ دوره آموزشی در دستگاه قضایی استان سمنان ویژه همکاران اداری و قضایی دادگستری خبر داد وافزود: در این دوره‌های آموزشی ضمن خدمت از اساتید صاحب‌نظر و مطرح کشور در بخش‌های مختلف استفاده‌ شده است.

وی اولویت دوم دستگاه قضایی دراستان سمنان را افزایش کمی و کیفی خدمات قضایی اعلام کرد و افزود: در این استان توجه زیادی در خصوص افزایش تعداد پرونده‌های مختومه و کاستن از زمان دادرسی‌ها و نیز در عین حال بالا بردن کیفیت آراء و تصمیمات قضایی انجام شده است.

۶۲ هزار پرونده قضائی در استان سمنان تشکیل‌شد

رئیس کل دادگستری استان سمنان به تعداد پرونده‌های وارده به این نهاد طی سال گذشته اشاره داشت و افزود: در این مدت بیش از ۶۲ هزار پرونده قضائی در استان سمنان تشکیل‌شده است.

مظهری ضمن مقایسه این تعداد با پرونده‌های قضائی ورودی به  دادگاه‌های استان سمنان در سال ۹۳ خاطرنشان کرد: این آمار بیانگر افزایش میانگین ۹.۵ درصدی پرونده‌های ورودی در دادگاه‌ها و دادسراها در سال ۹۴ نسبت به سال پیش از آن است.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های قضائی ورودی شوراهای حل اختلاف استان سمنان در سال گذشته بیان کرد: تعداد ۳۰ هزار پرونده نیز به این شوراها در سال ۹۴ واردشده است.

اشتغال ۴۲۳ نفر کارمند در دستگاه قضائی استان سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه ۴۲۳  نفر به عنوان کارمندان اداری در دستگاه قضائی استان سمنان فعالیت دارند، افزود: با توجه به حجم پونده های وارده در دادگستری استان، نیازمند افزایش نیروی انسانی هستیم.

مظهری از ساماندهی نرم افزار سامانه مدیریت پرونده قضائی سم نیز خبر داد و افزود: با راه اندازی این سامانه، سرعت بررسی پرونده ها افزایش پیدا می‌کند.

وی هفته قوه قضائیه را فرصتی برای مروری بر سیاست‌ها، برنامه‌ها و عملکرد این قوه دانست و گفت: حادثه هفتم تیر فرصت مغتنمی برای یادآوری جنایات و خیانت‌های منافقین کوردل است.

کد N1316275

وبگردی