آفتاب
نشست«روز قدس، زندگی مسئولانه»؛

دهقانی: قدس اولویت اول سیاست خارجی ایران است

دهقانی: قدس اولویت اول سیاست خارجی ایران است

رئیس اداره اول خاورمیانه وزارت خارجه گفت: روز قدس میراث گرانبهای امام(ره) است و تا امت خمینی زنده است، روز قدس و مسئله فلسطین هم زنده است و در صدر اولویت های سیاست خارجی ایران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا دهقانی، رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه در نشست خبری رسانه ای «روز قدس، زندگی مسئولانه» که صبح امروز یکشنبه در خبرگزاری قدس برگزار شد، اظهار داشت: امام(ره) با انتخاب روز قدس به یکی از دو هدف اصلی که وعده داده بودند، جامه عمل پوشاندند و آن این بود که امام(ره) همیشه می گفتند ما در دو بعد داخلی و خارجی با سلطه‌گران و مستبدین عالم در حال مبارزه هستیم. لذا همیشه در سخنان خود یادآور می شدند که در دوران مبارزه علیه رژیم شاه همواره به من (امام خمینی(ره)) تذکر می دادند که راجع به سه چیز که عبارتند از «شاه، اسلام در خطر است و رژیم صهیونیستی» صحبت نکن.

دهقانی ادامه داد: در طول نهضت و بعد از آن امام(ره) همواره می فرمودند چون شاه از اسرائیل حمایت می کرد، ما با رژیم صهیونیستی مخالفت نکردیم بلکه امام(ره) معتقد بودند ما با شاه مخالفیم چون از همکاران و هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی است لذا این رویکرد امام(ره) نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی بود.

رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه حرکت امام(ره) بر مبنای حرکت مردم بود، گفت: امام راحل بعد از خدا، اتکاء و توکلش بر مردم بودند و در طول مسیر نهضت، همواره با یک اندیشه الهی حرکت می کردند.

وی افزود: روز قدس از بعد روشنگری آن برای ملت های مختلف خیلی قابل توجه است. همچنین به عنوان یکی از نمادهای وحدت‌آفرین میان مسلمانان علیه ظلم و استبداد محسوب می شده و خواهد شد.

دهقانی تاکید کرد: روز قدس میراث گرانبهای امام(ره) است و تا امت خمینی زنده است، روز قدس و مسئله فلسطین هم زنده است و در صدر اولویت های سیاست خارجی ایران قرار دارد.

رئیس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه ادامه داد: ما از حمایت خود از مظلومان جهان و در رأس آنها فلسطین دست نخواهیم کشید و افتخار می کنیم که همواره پرچم‌دار این نهضت بوده و خواهیم بود.

وی گفت: متاسفانه آنچه بر اثر برخی استکبارورزی ها، خودخواهی ها و کوتاه بینی ها از سوی بعضی رهبران کشورهای اسلامی رواج پیدا کرده، منجر به این شده که مسئله فلسطین به اولویت دسته چندم آنها تبدیل شده است و برخی از کشورهای اسلامی که سال‌ها به صورت پنهانی با رژیم صهیونیستی روابط داشته اند، امروز این روابط را آشکار کرده اند.

کد N1316157

وبگردی