آفتاب
معاون اداری مالی وزارت علوم:

با وجود سرپرستی دانشگاه علمی کاربردی یک حقوق مدیریتی می‌گیرم

با وجود سرپرستی دانشگاه علمی کاربردی یک حقوق مدیریتی می‌گیرم

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: اگرچه سرپرستی دانشگاه علمی کاربردی را قبول کرده‌ام، اما تنها یک حقوق مدیریتی می‌گیرم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین امید ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علمی کاربردی و سازمان مرکزی این دانشگاه در جمع خبرنگاران گفت: هیچکس بیش از یک حقوق مدیریتی در وزارت علوم دریافت نمی‌کند و من در حال حاضر با توجه به اینکه سرپرستی دانشگاه را پذیرفته‌ام، تنها همان حقوق مدیریتی معاونت وزارت علوم را دریافت می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در وزارت علوم فعالیت خود را ادامه می‌دهد، گفت: من سربازی هستم که خود را وقف آموزش عالی کرده‌ام و هر جا نیاز باشد در آنجا فعالیت می‌کنم.

امید خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزیر علوم به من اعلام کرده‌ که به عنوان سرپرست دانشگاه علمی کاربردی فعالیت کنم و این دانشگاه را ساماندهی کنم. من نیز پذیرفته‌ام.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: بحث ادغام دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای مطرح نیست، اما طبق برنامه ششم توسعه ممکن است هر یک از دانشگاه‌های مهارتی کشور جایگاه و مسئولیتی را برعهده بگیرند و بر اساس آن فعالیت کنند.

وی با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه علمی کاربردی گفت: برنامه راهبردی این دانشگاه را مطالعه می‌کنم و اگر نیاز به تکمیل و به روزرسانی آن بود، این اقدام را انجام می‌دهم.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی افزود: این دانشگاه یک دانشگاه شغل‌محور است و نباید دانش‌آموخته بیکار داشته باشد، بنابراین ممکن است رشته‌های نظری که مشابه این رشته‌ها در دیگر دانشگاه‌های کشور وجود داشته باشند، تداوم نداشته، ادغام شوند و یا به صورت رشته‌های میان‌رشته‌ای در آیند.

امید خاطرنشان کرد: همچنین ممکن است برخی از رشته‌ها نیز که دیگر دانشگاه نیازی به آنها نداشته باشد، کارآیی خود را از دست بدهند.

وی با بیان اینکه در لایحه برنامه ششم توسعه برای آموزش مهارتی کشور نقش ویژه‌ای دیده شده است، گفت: دانشگاه علمی کاربردی باید بتواند این نقش را ایفا کند و فارغ‌التحصیلانی تربیت کند که شاغل شوند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود حدود یک میلیون صندلی خالی در آموزش عالی کشور وجود دارد و برخی از این ظرفیت‌ها در سال‌های گذشته به صورت مازاد ایجاد و راه‌اندازی شده‌اند که اگر ایجاد رشته‌ها و ظرفیت‌ها به گونه‌ای باشد تا افراد پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند وارد مشاغل شوند، ما با مشکل صندلی خالی مواجه نخواهیم بود.

امید اضافه کرد: در دانشگاه علمی کاربردی نیز صندلی‌های خالی وجود دارد که این ظرفیت به دلیل فعالیت خارج از سیاست‌ها و چارچوب‌های این دانشگاه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه قرار است نظام جامع نظارت و ارزیابی در دانشگاه علمی کاربردی استقرار یابد، گفت: در این نظام برخی از رشته‌ها پایش و به روزرسانی می‌شوند و اگر واحدی حداقل‌های لازم را نداشته باشد نمی‌تواند فعالیت کند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه سرانه فیزیکی هر دانشجو در آموزش عالی کشور ۱۰ متر مربع در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در حال حاضر این دانشگاه مراکزی دارد که حداقل‌های لازم را ندارند و به آنها فرصت می‌دهیم تا طی یک زمان مشخص از نظر فضا، امکانات و اساتید به حداقل‌هایی برسند و اگر نتوانند خود را اصلاح کنند، ممکن است فعالیت برخی از آنها توسعه نیابد.

امید خاطرنشان کرد: اعطای مجوز رشته‌های تحصیلی به واحدهای علمی کاربردی منوط به ارائه حداقل‌های لازم برای تحصیل دانشجویان است.

کد N1316089

وبگردی