آفتاب

حفاری رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی برای استخراج نفت

حفاری رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی برای استخراج نفت

تهران – ایرنا- دادگاه عالی رژیم صهیونیستی به شرکت 'آویک' اجازه داد که در منطقه جولان اشغالی سوریه عملیات حفاری نفت را آغاز کند.

به نوشته روزنامه الوطن سوریه، رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن توافقنامه بین المللی لاهه مبنی بر عدم سوءاستفاده از درآمدهای منابع طبیعی در منطقه جولان اشغالی سوریه، قصد حفاری چاه نفت در این منطقه را دارد.
این روزنامه افزود: مقامات رژیم صهیونیستی به شرکت آمریکاییGeni Energy اجازه داده اند که در منطقه جولان برای دستیابی به منابع نفتی دست به حفاری بزند.
دادگاه عالی رژیم صهیونیستی سه شنبه گذشته به شرکت آویک که وابسته به گروه جهانی 'Geni Energy' واقع در نیوجرسی آمریکا است اجازه داد که در این منطقه سرمایه گذاری و حفاری نفتی انجام دهد.
روزنامه صهیونیستی عربی «هاآرتص» نیز اعلام کرد، بر اساس اطلاعات رسمی وزارت انرژی اسرائیل، شرکت اویک آماده است تا حفاری مقدماتی را در اعماق 1200 تا 2000 متری آغاز کند.
این شرکت با صدور بیانیه‌ای با توصیف منافع راهبردی این طرح برای رژیم صهیونیستی مدعی شد، چنین اقدامی سبب می‌شود که اسرائیل در زمینه وارد کردن نفت از خارج، مستقل شود.
بلندی های جولان منطقه کوهستانی است که در جنوب غربی ترین بخش خاک سوریه واقع شده و از نظر تقسیمات اداری از توابع استان قنیطره سوریه است. این منطقه تنها 70 کیلومتر از شهر دمشق فاصله دارد.
اسرائیل در جنگ شش روزه در سال 1967 بخش بزرگی از بلندی‌های جولان را که متعلق به سوریه است به اشغال خود در آورد.
خاورم**9366**1275
کد N1315863

وبگردی