آفتاب

بزرگترین شبستان در میان اماکن متبرکه تهران در بقعه شیخ صدوق(ره)

بزرگترین شبستان در میان اماکن متبرکه تهران در بقعه شیخ صدوق(ره)

رئیس اداره اوقاف مو امور خیریه شهرستان ری گفت: شبستان بقعه متبرک شیخ صدوق (ره)در قالب ۳ هزار مترمربع در حال احداث است که بزرگترین شبستان در میان اماکن متبرکه استان تهران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سعید اوتارخانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری اظهار داشت: در بازسازی و مرمت امامزادگان اتفاقات بسیار خوب و جدی در شهر ری اتفاق افتاده و حدود ۸ پروژه عمرانی هم اکنون در دست اقدام است.

وی افزود: یک از بقاع متبرکه معروف این منطقه بقعه شیخ صدوق است که شبستان این بقعه در قالب ۳ هزار مترمربع در حال احداث است که بزرگترین شبستان در میان اماکن متبرکه استان تهران خواهد بود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری اضافه کرد: شبستان امامزاده عبدالله (ع) نیز با حدود ۱۵۰۰ مترمربع در حال احداث است و مراحل پایانی پروژه در حال انجام است.

اوتارخانی در ادامه بیان کرد: حدود ۴۰۰ موقوفه در شهر ری وجود دارد و یکی از مهمترین موقوفه های این منطقه موقوفه جوانمرد قصاب است که بسیاری از بافت های مسکونی شمال شهر ری را در بر گرفته و اداره اوقاف این منطقه نیز در همان موقوفه واقع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: امسال برای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در این منطقه برنامه ریزی ویژه شده است و سال گذشته نیز با همکاری با زندان حسن آباد و آموزش و پرورش اقدام ویژه ای صورت گرفت که امسال بصورت جدی تر اقدام می شود.

وی اظهار داشت: برای ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف در این منطقه از دو طریق اقداماتی شده است که یکی از فرهنگ سازی میان مردم از طریق ارتباط با حوزه های علمیه و رسانه هاست و دیگری ارتباط با امور مساجد اقدام شده است که هدف برقراری ارتباط چهره به چهره با مردم در این زمینه است.

اوتارخانی در پایان گفت: در زمینه موقوفات اداره اوقاف وظیفه نگهداری و حفظ این امانات واقفان را نیز برعهده دارد که در این زمینه نیز گام های خوبی در اداره اوقاف شهرری برداشته ایم.

کد N1315718

وبگردی