آفتاب
گزارش مهر؛

کوچه‌گردان عاشق در حاشیه شهر مشهد/ «قدری» با حاشيه‌نشينان

کوچه‌گردان عاشق در حاشیه شهر مشهد/ «قدری» با حاشيه‌نشينان

مشهد - نیم ساعتی از نیمه شب گذشته است که وارد خیابان «پنج‌تن» مشهد می‌شوی، باید بروی، خیلی باید بروی تا به انتهای خیابان طویل پنج‌تن برسی، جایی که حتی جزئی از این شهر محسوب نمی‌شود.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: شلوغ است. اينجا امروز شلوغ است و همه جمع شده‌اند برای كاری. شايد در همان لحظات اول درست ندانی كه بايد از كجا شروع كنی و اصلا چه بايد بكنی اما كم كم فضا دستت می‌آيد و تو هم با ديگران همراه می‌شوی چون آنها هم درست مثل تو نمی‌دانستند كه در همان لحظات ابتدایی چه كاری را بايد انجام دهند.

ترجيح می‌دهی پيش از هركاری، ‌كمی در اطراف گشت بزنی و ببينی ديگران چه می‌كنند، هر زيرانداز مخصوص يك چيز است،‌ چاي، برنج، گوشت، مرغ، مايع ظرفشویی، شامپو و .... . صفی را می‌بينی كه همه دوبه دو در طول آن درحركت هستند، به ابتدای صف كه می‌رسی، يك كيسه برمی‌داری و اين آغاز حركت تو در ايستگاه‌های مواد غذايی‌ است، ظاهرا به قدری سنگين است اين كيسه‌ها كه افراد ترجيح می‌دهند آن را با كمك شخص ديگری بلند كنند.

حالا كيسه‌ها پرشده‌اند از اقلام مهربانی،‌ شايد چيز زيادی نباشد اما سراسر مهر است و عشق که از سنت «علی» الهام می‌گیرد، اينان در اولين شب قدر، كوچه‌گردان عاشق می‌شوند و می‌روند تا بگويند سنت مولايمان «علی» هنوز هم زنده است.

کد N1315359

وبگردی