آفتاب
از گوشه و کنار

۱۷ هزار نفر از فعالان صنعت فرش آذربایجان غربی بیمه هستند

۱۷ هزار نفر از فعالان صنعت فرش آذربایجان غربی بیمه هستند

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ‌اکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده حوزه فرش در استان ...

دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی:معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ‌اکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده حوزه فرش در استان فعالیت می‌کنند.  محمد دهقان اظهار کرد: براساس قانون، بیمه قالیبافی علاوه‌بر مجتمع‌ها، شامل کارگاه‌های کوچک نیز می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بیمه‌ای قالیبافان شهرستان‌های استان تصریح کرد: در این باره با توجه به بروز مشکلات بیمه‌ای در شهرستان‌های مهاباد و تکاب، سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز درصدد رفع آنها است. دهقان با بیان اینکه تا پایان سال ۹۳ شمار بیمه‌شدگان قالیباف استان ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر بود، اعلام کرد: با توجه به تعدیل‌هایی که در این زمینه صورت گرفت، ‌اکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در استان بیمه هستند. در ادامه رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر همکاری و تعامل بسیار مناسبی با اداره کل تامین اجتماعی استان در زمینه مسائل بیمه‌ای قالیبافان انجام شده است.اسد درویشی با اشاره به اینکه ۱۸۷ کارگاه قالیبافی در استان وجود دارد، اظهار کرد: شمار افراد شاغل در کارگاه‌ها هفت تا هشت هزار نفر برآورد شده و علاوه‌بر آن، برخی نیز به صورت خانگی فعالیت می‌کنند.

کد N1315328

وبگردی