آفتاب
نماینده اسبق مجلس:

تعامل احزاب و گروه های سیاسی می تواند منجر به اصلاح امور کشور شود

تعامل احزاب و گروه های سیاسی می تواند منجر به اصلاح امور کشور شود

سنندج- ایرنا- نماینده اسبق مجلس و از فعالان سیاسی استان کردستان تعامل احزاب و گروه های سیاسی را در جهت اصلاح امور کشور مفید دانست و گفت: احزاب با حفظ مواضع خود می توانند با یکدیگر همگرایی و تعامل داشته باشند و برای بهبود و اصلاح امور کشور تلاش کنند.

عبدالله سهرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاکید رییس جمهوری به همگرایی و تعامل بین احزاب و گروه های سیاسی، این مساله را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و افزود: تعامل بین احزاب و تقویت نقاط مشترک بین آنها قطعا برای کشور با برکت است.
وی در ادامه سخنان خود همچنین به تاکید رییس جمهوری بر اخلاق در میان گروه های سیاسی اشاره کرد و گفت: نبود اخلاق در عرصه سیاسی و توهین ها و تخریب ها بدعتی خطرناک است که باید آسیب شناسی شود.
وی اظهار کرد: توهین و تخریب در عرصه سیاست بیشتر در زمان انتخابات ها نمود عینی پیدا می کند و برای از افراد و گروه ها تمام مسایل اخلاقی را زیر پا می گذارند که رییس جمهوری به درستی این مورد را یادآور شده اند و باید برای آن فکری کرد.
این فعال اصلاح طلب در ادامه سخنان خود عملکرد دولت یازدهم را برخلاف هجمه مخالفان در مقایسه با دولت قبل مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت روند مثبتی برای بهبود وضعیت کشور در داخل و خارج طی کرده و به خصوص در زمینه سیاست خارجی موفق عمل کرده است.
سهرابی افزود: دولت تدبیر و امید در قضیه برجام بسیار خوب عمل کرد اما هنوز تاثیرات برجام عملی نشده تا نتایج ملموسی داشته باشد و مردم آن را لمس کنند.
او فروش نفت به خارج از جمله به اروپا را یکی از نتایج خوب برجام دانست و گفت: قبل از برجام نفت ایران فروش نمی رفت و ما نمی توانستیم به خارج از کشور نفت صادر کنیم اما اکنون نفت ما به اروپا صادر می شود و این از نتایج برجام است.
او روی آوری سرمایه گذاران خارجی در طول یک سال اخیر را نیز از دیگر نتایج سیاست خارجی موفق دولت تدبیر و امید دانست و اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور و بیکاری و نبود شغل، حضور سرمایه گذاران خارجی دریچه های امید را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باز کرده و ملت ایران را به آینده خوشبین کرده است.
او با بیان اینکه اکنون کشور با برخی مشکلات اقتصادی روبرو است ریشه این مشکلات را در دولت گذشته دانست و گفت: دولت تدبیر و امید اکنون وارث دولت های نهم و دهم است و مشکلات فعلی ریشه در گذشته دارد.
این فعال اصلاح طلب در ادامه سخنان خود گفت: دکتر روحانی زمانی سکان دولت یازدهم را در دست گرفت که کشور با کاهش جهانی قیمت نفت، تحریم، رکود، بیکاری فراوان و بسیاری مشکلات دیگر روبرو بود و دولتمردان تمام تلاش و همت خود را برای بهبود وضعیت جامعه می کنند و می کوشند وضعیت اقتصادی کشور بهتر از وضع فعلی شود.
سهرابی همچنین به هجمه های مخالفان دولت به بهانه های مختلف از جمله فیش های حقوقی اشاره کرد و گفت: شخص رییس جمهوری و سایر دولتمردان مواضع بسیار خوبی در ارتباط با فیش های حقوقی اتخاذ کردند و این نشان از رویکرد دولت در تحقق عدالت و مبارزه با بی عدالتی و فساد است.
او با بیان اینکه کسی نمی تواند منکر بی عدالتی در این گونه فیش های حقوقی شود اما این یک نقص اساسی در سیستم اجرایی و اداری کشور است که مخالفان از آن بهره برداری سیاسی می کنند.
او دستور بررسی این موضوع از سوی رییس جمهوری را اقدامی مثبت و به جا دانست و افزود: این مساله باید به صورات اساسی برطرف شود و با برکناری یک نفر همه مسایل حل نمی شود.
او اصلاح نظام اداری کشور را یکی از نیازهای اساسی و پیشگیری از وقوع چنین مواردی دانست و گفت: اگر نظام اداری ما از وضعیت بیمارگونه خود نجات باید و سالم شود دیگر شاهد وقوع چنین مواردی نخواهیم بود.
سهرابی با اشاره به اینکه ویروس های فراوانی در بدنه نظام اداری کشور ما وجود دارد تصریح کرد: آلوده بودن نظام اداری ربطی به دولت فعلی ندارد و از گذشته وجود داشته و باید به صورت اساسی و ریشه ای علاج شود.
3033/1904
کد N1314942

وبگردی